Přehled o publikaci
2015
Výchova a vzdělávání v baťovském Zlíně v kontextu meziválečné české pedagogické teorie
KASPER, TomášBasic information
Original name
Výchova a vzdělávání v baťovském Zlíně v kontextu meziválečné české pedagogické teorie
Name in Czech
Výchova a vzdělávání v baťovském Zlíně v kontextu meziválečné české pedagogické teorie
Name (in English)
Education in Batas Zlin in the context of interwar pedagogical discussion
Authors
KASPER, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Praha, Meziválečná školská reforma v Československu. p. 41-61, 21 pp. 11776, 2015
Publisher
Academia
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Chapter(s) of a specialized book
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/46747885:24510/15:#0001269
Organization
Faculty of Science, Humanities and Education – Technical University of Liberec – Repository
ISBN
978-80-200-2496-1
Keywords (in Czech)
Výchova; Zlín; školská reforma; V. Příhoda; meziválečná pedagogická diskuse
Keywords in English
Education; pragmatism; school reform; Czechoslovakia; inter-war pedagogical discussion; V. Příhoda; Zlín
Tags
International impact, Reviewed
Changed: 8/4/2016 14:58, Tomáš Kasper
V originále
Kniha přináší výstupy výzkumu ve dvou hlavních rovinách - v oblasti obecně pedagogické a filozofické diskuse v rámci školské meziválečné reformy v Československu a v druhé řadě jsou analyzovány a rekonstruovány jednotlivé školské meziválečné pokusy. Kapitola zaměřuje pozornost na příklad reformy v baťovském Zlíně a na vliv americké pedagogiky na českou pedagogickou diskusi.
In English
The publication is a collective study - product of research into Czech inter-war school reform. The publication first highlights the context of philosophical and pedagogical connections and second analyses the most important examples of experimental inter-war education. The chapter analyses the problem of school reform in Zlin, the influence of american pragmatism educational discussion to the czech educational pedagogical discussion.