C 2010

Řešení problémů v interaktivním prostředí SMART Board

PRIHONSKÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Řešení problémů v interaktivním prostředí SMART Board

Název česky

Řešení problémů v interaktivním prostředí SMART Board

Název anglicky

Problem Solving in Interactive Environment SMART Board

Autoři

PRIHONSKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Bratislava, Potenciál prostredia IKT II v školskej matematike. od s. 56-65, 10 s. Potenciál prostredia IKT v školskej matematike II. 2010

Nakladatel

Univerzita Komenského v Bratislave

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

URL

Organizace

Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář

ISBN

978-80-223-2911-8

Klíčová slova česky

Interaktivní prostředí; power pointová prezentace; SMART Board; řešitelské strategie

Klíčová slova anglicky

Interactive environment; power point presentation; SMART Board; solving strategies

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 4. 2016 12:03, Jana Prihonská

Anotace

ORIG EN

V originále

Cílem předloženého textu není naučit čtenáře vytvářet power pointové prezentace ani SMART aplikace. To je otázka dalších vzdělávacích kurzů a případných školení, stejně tak jako spolupráce s odborníky daného oboru. Je však možno využít v jistém směru hotových produktů a otestovat si je přímo ve vlastní školní praxi, případně tyto doplnit o nové náměty. Čtenář se může inspirovat ilustrativními ukázkami zařazenými přímo v textu a zamyslet se nad vlastním využitím aplikace pro SMART Board, na níž odkazujeme a která je součástí textu. Zařazeny jsou ukázky problémů zpracovaných s využitím power pointu. Tyto jsou upraveny pro využití v interaktivním prostředí SMART Board. Čtenář může snadno porovnat výhody a nevýhody obou způsobů zpracování. Přiložené problémy mají sloužit především jako informace a námět pro učitele při přípravě na vyučovací hodinu, stejně tak zpracované problémy v aplikaci Notebook pro SMART Board, a jsou přímo využitelné ve vyučovací hodině. Přáním autorky je, aby učitelé sami odzkoušeli alespoň některé z nabídnutých zpracovaných problémů ve své praxi a přispěli případnými připomínkami a dalšími náměty ke zkvalitnění a rozšíření souboru problémů.

Anglicky

Students of teaching very often ask one particular question: ”How to teach the pupils to think?” Asking that question, statement of particular problems, holding a discussion with pupils becomes a great problem. Students-future teachers have to learn how to work with pupils in problem solving and to develop their skills by using different solving strategies. The teachers motivate their pupils mainly by their own enthusiasm, for instance, by creating suitable tutorial materials which can be completed based on pupil’s remarks and observations from the lessons. In the report, some examples of problems in interactive environment with the use of the interactive SMART Board are discussed. Some methodical notifications are prepared for the use of prepared material for a teacher as well
Zobrazeno: 26. 4. 2025 06:04