2010
Řešení problémů v interaktivním prostředí SMART Board
PRIHONSKÁ, JanaBasic information
Original name
Řešení problémů v interaktivním prostředí SMART Board
Name in Czech
Řešení problémů v interaktivním prostředí SMART Board
Name (in English)
Problem Solving in Interactive Environment SMART Board
Authors
PRIHONSKÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Bratislava, Potenciál prostredia IKT II v školskej matematike. p. 56-65, 10 pp. Potenciál prostredia IKT v školskej matematike II. 2010
Publisher
Univerzita Komenského v Bratislave
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Chapter(s) of a specialized book
Field of Study
50300 5.3 Education
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
References:
Organization
Faculty of Science, Humanities and Education – Technical University of Liberec – Repository
ISBN
978-80-223-2911-8
Keywords (in Czech)
Interaktivní prostředí; power pointová prezentace; SMART Board; řešitelské strategie
Keywords in English
Interactive environment; power point presentation; SMART Board; solving strategies
Tags
Reviewed
Changed: 4/4/2016 12:03, Jana Prihonská
V originále
Cílem předloženého textu není naučit čtenáře vytvářet power pointové prezentace ani SMART aplikace. To je otázka dalších vzdělávacích kurzů a případných školení, stejně tak jako spolupráce s odborníky daného oboru. Je však možno využít v jistém směru hotových produktů a otestovat si je přímo ve vlastní školní praxi, případně tyto doplnit o nové náměty. Čtenář se může inspirovat ilustrativními ukázkami zařazenými přímo v textu a zamyslet se nad vlastním využitím aplikace pro SMART Board, na níž odkazujeme a která je součástí textu. Zařazeny jsou ukázky problémů zpracovaných s využitím power pointu. Tyto jsou upraveny pro využití v interaktivním prostředí SMART Board. Čtenář může snadno porovnat výhody a nevýhody obou způsobů zpracování. Přiložené problémy mají sloužit především jako informace a námět pro učitele při přípravě na vyučovací hodinu, stejně tak zpracované problémy v aplikaci Notebook pro SMART Board, a jsou přímo využitelné ve vyučovací hodině. Přáním autorky je, aby učitelé sami odzkoušeli alespoň některé z nabídnutých zpracovaných problémů ve své praxi a přispěli případnými připomínkami a dalšími náměty ke zkvalitnění a rozšíření souboru problémů.
In English
Students of teaching very often ask one particular question: ”How to teach the pupils to think?” Asking that question, statement of particular problems, holding a discussion with pupils becomes a great problem. Students-future teachers have to learn how to work with pupils in problem solving and to develop their skills by using different solving strategies. The teachers motivate their pupils mainly by their own enthusiasm, for instance, by creating suitable tutorial materials which can be completed based on pupil’s remarks and observations from the lessons. In the report, some examples of problems in interactive environment with the use of the interactive SMART Board are discussed. Some methodical notifications are prepared for the use of prepared material for a teacher as well