C 2010

Řešení problémů v interaktivním prostředí SMART Board

PRIHONSKÁ, Jana

Basic information

Original name

Řešení problémů v interaktivním prostředí SMART Board

Name in Czech

Řešení problémů v interaktivním prostředí SMART Board

Name (in English)

Problem Solving in Interactive Environment SMART Board

Authors

PRIHONSKÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Bratislava, Potenciál prostredia IKT II v školskej matematike. p. 56-65, 10 pp. Potenciál prostredia IKT v školskej matematike II. 2010

Publisher

Univerzita Komenského v Bratislave

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Chapter(s) of a specialized book

Field of Study

50300 5.3 Education

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

References:

Organization

Faculty of Science, Humanities and Education – Technical University of Liberec – Repository

ISBN

978-80-223-2911-8

Keywords (in Czech)

Interaktivní prostředí; power pointová prezentace; SMART Board; řešitelské strategie

Keywords in English

Interactive environment; power point presentation; SMART Board; solving strategies

Tags

Reviewed
Changed: 4/4/2016 12:03, Jana Prihonská

Abstract

V originále

Cílem předloženého textu není naučit čtenáře vytvářet power pointové prezentace ani SMART aplikace. To je otázka dalších vzdělávacích kurzů a případných školení, stejně tak jako spolupráce s odborníky daného oboru. Je však možno využít v jistém směru hotových produktů a otestovat si je přímo ve vlastní školní praxi, případně tyto doplnit o nové náměty. Čtenář se může inspirovat ilustrativními ukázkami zařazenými přímo v textu a zamyslet se nad vlastním využitím aplikace pro SMART Board, na níž odkazujeme a která je součástí textu. Zařazeny jsou ukázky problémů zpracovaných s využitím power pointu. Tyto jsou upraveny pro využití v interaktivním prostředí SMART Board. Čtenář může snadno porovnat výhody a nevýhody obou způsobů zpracování. Přiložené problémy mají sloužit především jako informace a námět pro učitele při přípravě na vyučovací hodinu, stejně tak zpracované problémy v aplikaci Notebook pro SMART Board, a jsou přímo využitelné ve vyučovací hodině. Přáním autorky je, aby učitelé sami odzkoušeli alespoň některé z nabídnutých zpracovaných problémů ve své praxi a přispěli případnými připomínkami a dalšími náměty ke zkvalitnění a rozšíření souboru problémů.

In English

Students of teaching very often ask one particular question: ”How to teach the pupils to think?” Asking that question, statement of particular problems, holding a discussion with pupils becomes a great problem. Students-future teachers have to learn how to work with pupils in problem solving and to develop their skills by using different solving strategies. The teachers motivate their pupils mainly by their own enthusiasm, for instance, by creating suitable tutorial materials which can be completed based on pupil’s remarks and observations from the lessons. In the report, some examples of problems in interactive environment with the use of the interactive SMART Board are discussed. Some methodical notifications are prepared for the use of prepared material for a teacher as well