D 2013

Možnosti kolaborativní výuky počítačové grafiky

SLÁNSKÁ, Dana

Základní údaje

Originální název

Možnosti kolaborativní výuky počítačové grafiky

Název anglicky

Possibilities for collaborative learning of Computer Graphics

Autoři

SLÁNSKÁ, Dana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Banská Bystrica, Didinfo 2013, od s. 211-217, 7 s. 2013

Nakladatel

Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných ved

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/46747885:24510/13:#0001190

Organizace

Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář

ISBN

978-80-557-0527-9

Klíčová slova anglicky

Collaborative Learnig; ICT in education; computer graphics
Změněno: 10. 4. 2015 08:21, Mgr. Jiří Šmída, Ph.D.

Anotace

V originále

Počítačová grafika patří k oblastem ICT, které se rychle rozvíjejí – proto je nutné zamyšlení nad metodami výuky tohoto předmětu. Od studentů vyžadujeme, dle použitého programu, dokonalé technické zpracování obrazu, ale také očekáváme od studentů práce, které budou mít výtvarnou hodnotu. To nemusí být vždy snadno splnitelné. Ne každý student má potřebné výtvarné nadání, a také ne každý výtvarně nadaný student snadno ovládá složitější grafické programy. Cílem příspěvku je ukázat, že tyto nedostatky je možné překonat pomocí spolupráce mezi studenty. Jako technika navozující zábavnou formou spolupráci, byla ve výuce studentů pedagogické fakulty v předmětu Počítačová grafika využita technika obrazových asociací cadavre exquis a její moderní digitální varianty.

Anglicky

Computer graphics is a part of ICT, which develops rapidly – so it is necessary to reflect on the methods of teaching this subject. Students are expected, according to used program, perfect technical image processing. But we also expect, that the students' works will have some artistic value. It may not always be easily provided. Not every student has the necessary artistic talent, and not everyone artistically gifted student is able enough to use complicated graphics programs. The aim of this paper is to show, that these deficiencies can be overcome through cooperation among students. As a technique of inducing fun way of cooperation between students of computer graphics was used the technique of visual associations called cadavre exquis and its modern digital variants.