D
2014
Vyprávění příběhů a inovativní výukové aktivity
SLÁNSKÁ, Dana
Základní údaje
Originální název
Vyprávění příběhů a inovativní výukové aktivity
Název česky
Vyprávění příběhů a inovativní výukové aktivity
Název anglicky
Digital storytelling and innovative teaching activities
Autoři
SLÁNSKÁ, Dana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Banská Bystrica, Didinfo 2014, od s. 149-156, 7 s. 2014
Nakladatel
Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných ved
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/46747885:24510/14:#0001186
Organizace
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář
Klíčová slova česky
Digitální vyprávění příběhů, ICT ve vzdělávání, multimédia, počítačová grafika, kompetence pro 21. století
Klíčová slova anglicky
digital storytelling; ICT in education; multimedia; computer graphics; 21st Century Competencies
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
Cílem článku je ukázat, jak v oboru počítačová grafika a multimédia rozvíjet kompetence pro 21. století formou inovativních výukových aktivit. Výuka počítačové grafiky a práce s multimédii může být velmi atraktivní jak pro žáky, tak pro učitele. Při přípravě na výuku je ale klíčové si vědomit, jaké kompetence v dané kategorii chceme rozvíjet. Dnešní studenti by měli být schopni nejenom ovládat příslušné programy, ale také by měli umět prostřednictvím svých digitálních produktů oslovit širší publikum. Digitální produkty jsou atraktivnější a na digitálním tržišti se dnes snáze uplatní pokud vyprávějí poutavý příběh. Pozornost proto bude věnována významu narativity v digitálním světě. V článku jsou vymezeny odlišnosti mezi digitálním vyprávěním příběhů a vizuálním vyprávěním příběhů. Také je zde přiblížen pojem fotografická esej a infografika a jejich narativní možnosti.
Anglicky
This article aims to show how to develop competencies for the 21st century in the form of innovative teaching activities in the field of computer graphics and multimedia. Teaching computer graphics and work with multimedia can be very attractive for both students and teachers. In preparation for teaching is key what competencies in each category we want to develop. Today's students should be able not only work with the programs, but also should be able through its digital products reach a wider audience. Digital products are attractive and the digital marketplace is now easier to apply, if you can tell an interisting story. Attention will therefore be paid to the importance of narrative in the digital world. The article defined the differences between digital storytelling and visual storytelling. Attention is also paid to photo essays and infographics and their narrative possibilities.
Zobrazeno: 21. 5. 2025 19:08