D 2014

Vyprávění příběhů a inovativní výukové aktivity

SLÁNSKÁ, Dana

Základní údaje

Originální název

Vyprávění příběhů a inovativní výukové aktivity

Název česky

Vyprávění příběhů a inovativní výukové aktivity

Název anglicky

Digital storytelling and innovative teaching activities

Autoři

SLÁNSKÁ, Dana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Banská Bystrica, Didinfo 2014, od s. 149-156, 7 s. 2014

Nakladatel

Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných ved

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/46747885:24510/14:#0001186

Organizace

Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář

ISBN

978-80-557-0698-6

Klíčová slova česky

Digitální vyprávění příběhů, ICT ve vzdělávání, multimédia, počítačová grafika, kompetence pro 21. století

Klíčová slova anglicky

digital storytelling; ICT in education; multimedia; computer graphics; 21st Century Competencies

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2015 08:19, Mgr. Jiří Šmída, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem článku je ukázat, jak v oboru počítačová grafika a multimédia rozvíjet kompetence pro 21. století formou inovativních výukových aktivit. Výuka počítačové grafiky a práce s multimédii může být velmi atraktivní jak pro žáky, tak pro učitele. Při přípravě na výuku je ale klíčové si vědomit, jaké kompetence v dané kategorii chceme rozvíjet. Dnešní studenti by měli být schopni nejenom ovládat příslušné programy, ale také by měli umět prostřednictvím svých digitálních produktů oslovit širší publikum. Digitální produkty jsou atraktivnější a na digitálním tržišti se dnes snáze uplatní pokud vyprávějí poutavý příběh. Pozornost proto bude věnována významu narativity v digitálním světě. V článku jsou vymezeny odlišnosti mezi digitálním vyprávěním příběhů a vizuálním vyprávěním příběhů. Také je zde přiblížen pojem fotografická esej a infografika a jejich narativní možnosti.

Anglicky

This article aims to show how to develop competencies for the 21st century in the form of innovative teaching activities in the field of computer graphics and multimedia. Teaching computer graphics and work with multimedia can be very attractive for both students and teachers. In preparation for teaching is key what competencies in each category we want to develop. Today's students should be able not only work with the programs, but also should be able through its digital products reach a wider audience. Digital products are attractive and the digital marketplace is now easier to apply, if you can tell an interisting story. Attention will therefore be paid to the importance of narrative in the digital world. The article defined the differences between digital storytelling and visual storytelling. Attention is also paid to photo essays and infographics and their narrative possibilities.