D 2013

Projektová výuka regionální historie aneb Jak neotrávit studenty (ani sebe)

SVOBODA, Milan

Základní údaje

Originální název

Projektová výuka regionální historie aneb Jak neotrávit studenty (ani sebe)

Název česky

Projektová výuka regionální historie aneb Jak neotrávit studenty (ani sebe)

Název anglicky

Project Education Regional History or How no disgust students (or yourself)

Autoři

SVOBODA, Milan

Vydání

1. vyd. Ostrava, X. sjezd českých historiků, od s. 109-121, 215 s. 2013

Nakladatel

Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Dějiny

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizace

Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář

ISBN

978-80-7464-351-4

Klíčová slova česky

projektová výuka ; regionální historie ; kolektivní monografie ; historická topografie ; dějiny církevní ; dějiny umění ; muzejní prezentace ; katalogizace starých tisků ; slovník raně novověké češtiny

Klíčová slova anglicky

project teaching ; regional history ; collective monography ; historical topography ; History of the Church ; art history ; museum presentation ; cataloging of old books ; Dictionary of Early Modern Czech

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2015 18:41, Milan Svoboda

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá možnostmi využití kolektivní badatelské práce při studiu historie na katedře historie Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické při Technické univerzitě v Liberci. Jedná se především o studující jednooborové historie (Kulturněhistorická a muzeologická studia), ale také o studující učitelského směru (Historie pro vzdělávání, zde výuka dějepisu na základních školách). Autor jako pedagog a současně garant všech sedmi dokončených projektů předkládá témata regionálních i nadregionálních bádání a jejich konkrétní výsledky, již zpřístupněné veřejnosti odborné i laické. Poukazuje na problémy, které při řešení projektů nastávají, na specifické i obvyklé způsoby pojetí jednotlivých badatelských úkolů a na oborové uplatnění výsledků studentských prací v dalších letech.

Anglicky

The paper deals with the possibilities of using collective research work in the study of history at the Department of History, Faculty of Sciences, Humanities and Education at the Technical University in Liberec. This is essentially a single-subject studying history (cultural-historical and museological studies), but also by studying the teaching direction (History of Education, here the teaching of history in primary schools). Author and educator at the same time as guarantor of the seven completed projects presents topics of regional and supra-regional research and concrete results already available to the public both professional and lay. Highlights the problems that arise when projects, specific and common ways to approach individual research projects and sectoral application of the results of student work in the coming years.