D 2014

Vývojové aspekty reflexe prostoru pohledem didaktiky mateřského jazyka

PACOVSKÁ, Jasňa

Basic information

Original name

Vývojové aspekty reflexe prostoru pohledem didaktiky mateřského jazyka

Name in Czech

Vývojové aspekty reflexe prostoru pohledem didaktiky mateřského jazyka

Name (in English)

Developmental aspects of reflecting space from the perspective of mother-tongue

Authors

PACOVSKÁ, Jasňa

Edition

Prešov, História, súčasnosť a perspektivy vzdelávania na Pedagogickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove, p. 684-692, 8 pp. 2014

Publisher

Vydavatelstvo Prešovskej univerzity Prešov

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization

Faculty of Science, Humanities and Education – Technical University of Liberec – Repository

ISBN

978-80-555-1237-2

Keywords (in Czech)

kognitivní lingvistika; didaktika mateřského jazyka; tělesnost; primární vzdělávání; prostorové vztahy; hluboký

Keywords in English

cognitive linguistics; mother-tongue didactics; corporeality; primary education; spatial relations; deep

Tags

International impact, Reviewed
Changed: 6/4/2015 20:43, Jasňa Pacovská

Abstract

V originále

Příspěvek je sondou do vnímání prostorových vztahů u dětí na přelomu mladšího a staršího školního věku. Výzkum vychází z teze o provázanosti slov s tělesnou zkušeností.

In English

The paper is a probe of perception of spatial relations by children of the age bordering between younger and older school-age. Research comes from the thesis obout interconnection between words and body experience.