J 2014

Otázka proměnlivosti výchovných cílů v podobě mládežnického spolku Blau-Weiss

KASPEROVÁ, Dana

Základní údaje

Originální název

Otázka proměnlivosti výchovných cílů v podobě mládežnického spolku Blau-Weiss

Název česky

Otázka proměnlivosti výchovných cílů v podobě mládežnického spolku Blau-Weiss.

Název anglicky

A question of variability of educational objectives in the youth league Blau-Weiss

Autoři

KASPEROVÁ, Dana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

e-pedagogium, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, 1213-7499

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/46747885:24510/14:#0001199

Organizace

Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář

Klíčová slova česky

Blau Weiss; reformně pedagogické hnutí; židovské reformně pedagogické hnutí; hnutí mládeže; sionismus; židovská výchova

Klíčová slova anglicky

Blau Weiss’; educational objective; educational means; youth league; Jewish youth; Czechoslovakia; Zionism; educational reform

Příznaky

Recenzováno

Návaznosti

GA13-18725S, projekt VaV.
Změněno: 3. 4. 2015 12:19, Dana Kasperová

Anotace

V originále

Studie se zabývá problematikou cílů výchovy. V centru pozornosti stojí vztah mezi svobodou jednotlivce a požadavky společnosti, které jsou vyjádřeny ve výchovných cílech. Východiskem uvažování je teze Wolfganga Brezinky o soudržnosti výchovných ideálů a cílů výchovy. Dále na příkladu mládežnického spolku Blau-Weiss studie poukazuje na problematiku vztahu cílů a prostředků výchovy, přičemž se soustředí na otázku možností a mezí úspěšného dosažení vytčených výchovných cílů.

Anglicky

A question of variability of educational objectives in the youth league Blau-Weiss This paper deals with the question of relationship of the objectives and means in general pedagogical discussion and analyzes the given relationship on the example of education of Jewish youth in interwar Czechoslovakia in the work of the youth league ‘Blau Weiss’. The article points to the thesis of Wolfgang Brezinka. It says that the interplay with se- lected educational resources and the overall social direction, in which education takes place, is necessary for the chosen successful implementation of educational objectives. The given assumption is monitored on the selected phenomenon of the analysis of the objectives and resources of the German Jewish youth community in the Czech lands of the Monarchy and in Czechoslovakia – the example of Jewish Scouting in the league ‘Blau Weiss’.