C 2014

Teorie výchovy v české meziválečné pedagogické diskusi

KASPER, Tomáš

Základní údaje

Originální název

Teorie výchovy v české meziválečné pedagogické diskusi

Název česky

Teorie výchovy v české meziválečné pedagogické diskusi

Název anglicky

The Theory of Education in Czech Inte-war Pedagogical Discussion

Autoři

KASPER, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Praha, Teorie výchovy - tradice, současnost, perspektivy, od s. 35-48, 14 s. Výchova a vzdělávání, 2014

Nakladatel

Karolinum

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/46747885:24510/14:#0001146

Organizace

Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář

ISBN

978-80-246-2412-9

Klíčová slova česky

obecná pedagogika; česká meziválečná diskuse; pozitivismus; František Krejčí; Otokar Chlup; Otakar Kádne;, Josef Hendrich; Václav Příhoda

Klíčová slova anglicky

General pedagogy; Czech interwar discussion; František Krejčí; Otokar Chlup; Otakar Kádner; Josef Hendrich; Václav Příhoda

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2015 17:21, Tomáš Kasper

Anotace

ORIG EN

V originále

Článek se zabývá vymezením předmětu teorie výchovy v meziválečném období v Pedagogickém semináři Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Článek sleduje otázku postavení a ukotvení teorie výchovy v rámci přednáškové činnosti pražských profesorů pedagogiky a dále v kontextu stěžejního díla vydaného ve sledovaném období – v Pedagogické encyklopedii (1938-1940). Článek analyzuje ukotvení teorie výchovy v klíčových obecně pedagogických studiích profesorů pedagogiky na FF UK v meziválečném období. Příspěvek ukazuje, že ve sledovaném období nebyla teorie výchovy přednášena jako samostatná disciplína. Problematika teorie výchovy byla obsažena v historicko-pedagogických, obecně-pedagogických a filozoficko-pedagogických přednáškách.

Anglicky

The article explores and documents the originn and development of the field in this country by focusing on the activities of the two main academic centres of pedagogical discussion at the time in the Pedagogical Seminar of the Philosophical Faculty of Charles University in Prague, and the Pedagogical Seminar of MAsaryk University in Brno. The study basis on the study of original pedagogical documents in the archives of the academic institutions concerned. The article consides the quewstion of the position and grounding of theory of education in the lectures and lecture series giuven by Prague and Brno professors and docents (readers) in education and also traces conceptions of the field as the emerge from the fundamental work published in the relevant period - the Pedagogical Encyklopeaedia.
Zobrazeno: 6. 8. 2025 00:42