C 2014

Hry, stavebnice a hlavolamy jako didaktický prostředek pro rozvoj prostorové představivosti

PŘÍHONSKÁ, Jana

Basic information

Original name

Hry, stavebnice a hlavolamy jako didaktický prostředek pro rozvoj prostorové představivosti

Name in Czech

Hry, stavebnice a hlavolamy jako didaktický prostředek pro rozvoj prostorové představivosti

Name (in English)

Games, blocks and puzzles as a didactic tool for the development of spatial imagination

Authors

PŘÍHONSKÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Olomouc, GEOMETRICKÁ PŘEDSTAVIVOST, p. 83-101, 18 pp. 2014

Publisher

UP v Olomouci, Přírodovědecká fakulta

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Chapter(s) of a specialized book

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/46747885:24510/14:#0001121

Organization

Faculty of Science, Humanities and Education – Technical University of Liberec – Repository

ISBN

978-80-244-4057-6

Keywords (in Czech)

skládačkové hlavolamy - pentamino - prostorové hlavolamy - teorie grafů při řešení hlavolamů

Keywords in English

folding puzzles - pentamino - spatial puzzles - graph theory in solving puzzles
Changed: 25/3/2015 12:28, Jana Prihonská

Abstract

V originále

Článek se zaměřuje na možnost využití hlavolamů, skládaček a stolních her pro rozvoj prostorové představivosti. Pozornost je věnována zejména hlavolamům, které existují v mechanické podobě.

In English

The contribution focuses on possibility of using brain-teasers, construction kits and board games for building-up spatial imagination. Attention is paid mainly to brain-teasers, which exist in their tangible (mechanical) form.