Přehled o publikaci
2014
Hry, stavebnice a hlavolamy jako didaktický prostředek pro rozvoj prostorové představivosti
PŘÍHONSKÁ, JanaBasic information
Original name
Hry, stavebnice a hlavolamy jako didaktický prostředek pro rozvoj prostorové představivosti
Name in Czech
Hry, stavebnice a hlavolamy jako didaktický prostředek pro rozvoj prostorové představivosti
Name (in English)
Games, blocks and puzzles as a didactic tool for the development of spatial imagination
Authors
PŘÍHONSKÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Olomouc, GEOMETRICKÁ PŘEDSTAVIVOST, p. 83-101, 18 pp. 2014
Publisher
UP v Olomouci, Přírodovědecká fakulta
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Chapter(s) of a specialized book
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/46747885:24510/14:#0001121
Organization
Faculty of Science, Humanities and Education – Technical University of Liberec – Repository
ISBN
978-80-244-4057-6
Keywords (in Czech)
skládačkové hlavolamy - pentamino - prostorové hlavolamy - teorie grafů při řešení hlavolamů
Keywords in English
folding puzzles - pentamino - spatial puzzles - graph theory in solving puzzles
Changed: 25/3/2015 12:28, Jana Prihonská
V originále
Článek se zaměřuje na možnost využití hlavolamů, skládaček a stolních her pro rozvoj prostorové představivosti. Pozornost je věnována zejména hlavolamům, které existují v mechanické podobě.
In English
The contribution focuses on possibility of using brain-teasers, construction kits and board games for building-up spatial imagination. Attention is paid mainly to brain-teasers, which exist in their tangible (mechanical) form.