J
2012
Filosofické východiská sekularizácie vo vzťahu k náboženskej pedagogike
PODZIMEK, Michal
Základní údaje
Originální název
Filosofické východiská sekularizácie vo vzťahu k náboženskej pedagogike
Název anglicky
PHILOSOPHICAL ISSUES OF SECULARIZATION-PROCESS RELATED TO PEDAGOGY OF RELIGION
Autoři
PODZIMEK, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Studia scientifica facultatis paedagogicae, 2012, 1336-2232
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/46747885:24510/12:#0001034
Organizace
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář
Klíčová slova anglicky
secularization, dichotomy, autonomy, meaning of life
V originále
Příspěvek představuje současnou sekularizaci jakožto šanci pro náboženskou pedagogiku, která může v sekularizovaném světě nabídnout jistou orientaci pro současného mladého člověka. Příspěvek se snaží na krátké analýze procesu sekularizace v dějinách Evropského myšlení ukázat, že pojetí světa jakožto autonomního prostředí pro život člověka, stojí již v samotných principech židovsko-křesťanské filosofie a teologie. Proto není třeba se vůči sekularizaci explicitně ve všech směrech vymezovat. Sekularizace je naopak jedinečnou výzvou pro současné učitele náboženství a křesťanské pedagogy k úspěšnému kérygmatickému hlásání.
Anglicky
Process of secularization can offer a new chance to religious pedagogy by delivering secure life-orientation especially for the young generation. A short review of secular thinking in European history confirms that the vision of autonomous world suitable for human life makes fundamentals of Jewish and Christian philosophy and theology. Consequently, there is no need to contradict secular values in all points. Reconsidered in its religious roots the process of secularization can be a good opportunity for Christian pedagogues to successful evangelization.
Zobrazeno: 1. 10. 2025 04:00