MAREŠ, Jan a Josef LUKAS. Interakce učitele se třídou jako příběh sdílených bází moci: zkušenosti s převodem dotazníku TPUS pro žáky do českého prostředí. In Ďuričove dni 2014 „Učiteľ a školská psychológia“ Trnava. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Interakce učitele se třídou jako příběh sdílených bází moci: zkušenosti s převodem dotazníku TPUS pro žáky do českého prostředí
Název anglicky Class interaction with the teacher as a story shared bases of power: the experience with the czech adadaptation of TPUS questionnaire
Autoři MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef LUKAS (203 Česká republika, domácí).
Vydání Ďuričove dni 2014 „Učiteľ a školská psychológia“ Trnava, 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Pedagogika a školství
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/14:00074063
Organizace Fakulta sociálních studií – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky Interakce učitele se třídou; báze moci učitele; adaptace dotazníku TPUS
Klíčová slova anglicky Class interaction with the teacher; teacher power; Czech adaptation of TPUS questionaire;
Návaznosti GA13-24456S, projekt VaV.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 1. 9. 2020 22:29.
Anotace
Příspěvek shrnuje zkušeností s adaptací dotazníku Teacher Power Use Scale (TPUS) autorů Schrodt, Witt, a Turman (2007) vymezujícího vnímání moci učitele ve třídě v kontextu teorie Frenche a Ravena (1959) rozlišující pět bází moci učitele: donucovací, odměňovací, referenční, legitimní a expertní. Představeny budou aspekty adaptace dotazníku do českého kulturního prostředí s rozšířením původní verze o druhý stupeň základní školy a pro účely projektu GAČR 13-24456S Moc ve školních třídách studentů učitelství. V příspěvku budou prezentovány výsledky předběžné standardizace české verze nástroje (1400 žáků z 60 školních tříd) a další zkušenosti s jeho využitím v praxi.
Anotace anglicky
This paper summarizes experiences with adaptation of the questionnaire Teacher Power Use Scale (TPUS) authors Schrodt, Witt, and Turman (2007) defining the perception of power teachers in the classroom in the context of the theory of Frenche and Raven (1959) distinguished five bases of power teachers: coercive, reward, reference, legitimate and expert. The show will be aspects of the adaptation of the questionnaire to the Czech cultural environment with the extension of the original version of the second stage of basic school and for the purposes of the project GA 13-24456S Power in the classroom teaching students. The paper presents the results of preliminary standardization Czech version of the tool (1400 pupils from 60 school classes) and further experience with its use in practice.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
ASP_2014_TPUS_baze_moci.pptx Licence Creative Commons  Verze souboru 1. 9. 2020

Vlastnosti

Název
ASP_2014_TPUS_baze_moci.pptx
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/16789/897930/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/16789/897930/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/16789/897930/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/16789/897930/?info
Vloženo
Út 1. 9. 2020 22:28

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 17. 5. 2024 10:11