k 2014

Typické sekvence a shluky žákovských strategií na konci základního vzdělávání ve vazbě na úspěšnost řešení jazykových úloh KET

VLČKOVÁ, Kateřina, Klára KOSTKOVÁ, Karolína PEŠKOVÁ, Miroslav JANÍK, Kateřina ŠVEJDÍKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Typické sekvence a shluky žákovských strategií na konci základního vzdělávání ve vazbě na úspěšnost řešení jazykových úloh KET

Název anglicky

Typical Sequences and Clusters of Learner´s Strategies at the End of Elementary Compulsory Education in Relation to Solving of Language Taks KET

Autoři

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí), Klára KOSTKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Karolína PEŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Miroslav JANÍK (203 Česká republika, domácí) a Kateřina ŠVEJDÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

Pedagogika a školství

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00073948

Organizace

Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

Klíčová slova česky

žákovské strategie; řečové dovednosti; angličtina jako cizí jazyk; KET test; nižší sekundární vzdělávání

Klíčová slova anglicky

learner strategies; language skills; EFL - English as foreign language; KET test; lower secondary education

Návaznosti

GAP407/12/0432, projekt VaV.
Změněno: 1. 9. 2020 21:52, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

ORIG EN

V originále

Výzkum byl zaměřen na strategie u řečových dovedností (čtení, psaní, mluvení a poslechu) v kontextu dalších proměnných (motivace, styl učení, vliv učitele aj.). Strategie byly sledovány v konkrétních situacích (nikoli obecně) s cílem lépe měřit vazbu strategií na vzdělávací výsledky. Byly zjišťovány pomocí tzv. templates, do nichž žáci zapisovali své výpovědi o tom, jak postupovali při řešení 10 typických úloh standardizovaného jazykového testu KET. Kontextové informace byly zjišťovány pomocí dotazníků. Základní soubor tvořily základní školy s druhým stupněm v Jihomoravském kraji. Náhodný výběr zahrnoval oslovení 27 škol, z nichž byla analyzována data 16 škol. Na úrovni tříd (resp. jazykových skupin) se jednalo o úplný výběr žáků 9. ročníků dané školy, celkem je analyzováno 462 žáků.

Anglicky

The research focused on foreign language learner strategies for the four language skills (reading, writing, listening, speaking) in the context of other variables (motivation, learning style, the influence of the teacher etc.). The strategies were analysed in concrete situations (not from the general perspective) in order to better investigate their relation to pupils' achievement. The students completed ten selected tasks from standardised English language test KET and filled in bubble templates in order to report their strategy use. Context information was gained from questionnaires. Data sample consisted of students of the last year of lower secondary compulsory comprehensive education in the region of South-Moravia. The probability sampling included 27 schools, 16 of them were willing to participate. At the class level the sample consisted of all pupils of the 9th grade of the school, i.e. in total 462 pupils.
Zobrazeno: 20. 10. 2024 00:21