VLČKOVÁ, Kateřina and Jarmila BRADOVÁ. Používání strategií učení se cizímu jazyku a jejich podpora učitelem na základní škole (Foreign language learning strategy use and their support by teachers in lower secondary classes). In Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV 2013): Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti, 16.–18. září 2013. 2013. ISBN 978-80-7414-601-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Používání strategií učení se cizímu jazyku a jejich podpora učitelem na základní škole
Name in Czech Používání strategií učení se cizímu jazyku a jejich podpora učitelem na základní škole
Name (in English) Foreign language learning strategy use and their support by teachers in lower secondary classes
Authors VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jarmila BRADOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution).
Edition Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV 2013): Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti, 16.–18. září 2013. 2013.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Konferenční abstrakta
Field of Study Pedagogy and education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00066739
Organization Pedagogická fakulta – Repository – Repository
ISBN 978-80-7414-601-5
Keywords (in Czech) strategie učení; podpora strategií učitelem; používání strategií žáky; dotazník Young Learners Language Strategy Use Survey
Keywords in English foreign language learning strategies; declared strategy use by pupils; declared strategy support by teachers; oung Learners Language Strategy Use Survey
Links GAP407/12/0432, research and development project.
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 1/9/2020 18:26.
Abstract
gt; 60 %), nejméně používané byly strategie psaní a slovní zásoby (cca 45 %). Používání strategií žáky vykazovalo závislost na učiteli a jeho podpoře strategií. Další výsledky tohoto výzkumu by měly obohatit naši současnou znalost strategií učení ve vztahu k řečovým dovednostem a jejich podpoře učitelem ve školních podmínkách.
Abstract (in English)
gt; 60 %), the least used were writing strategies and vocabulary strategies (45 %). Declared strategy use was correlated with teachers strategy support. Further results of this research might enrich our current knowledge of strategies in relation to language skills and their support by teachers in school conditions.
Type Name Uploaded/Created by Uploaded/Created Rights
Conference_abstract_CAPV2013_VlckovaBradova_Pouzivani_strategii_GAP407_12_0432.pdf   File version 1/9/2020

Properties

Name
Conference_abstract_CAPV2013_VlckovaBradova_Pouzivani_strategii_GAP407_12_0432.pdf
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/16580/896957/
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/16580/896957/
Address within Manager
https://repozitar.cz/auth/repo/16580/896957/?info
Address within Manager for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/16580/896957/?info
Uploaded/Created
Tue 1/9/2020 18:26

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • a concrete person RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • a concrete person Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Attributes
 
...   File version 28/3/2014

Properties

Name
...
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/16580/145298/
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/16580/145298/
Address within Manager
https://repozitar.cz/auth/repo/16580/145298/?info
Address within Manager for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/16580/145298/?info
Uploaded/Created
Fri 28/3/2014 00:50

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • a concrete person Mgr. Ľuboš Lunter, uco 143320
Attributes
 
Print
Add to clipboard Displayed: 18/5/2024 07:24