D 2014

Agent-based simulation as tool for teaching principles of microeconomics

KVASNIČKA, Michal

Základní údaje

Originální název

Agent-based simulation as tool for teaching principles of microeconomics

Název česky

Multiagentová simulace jako nástroj výuky základů mikroekonomie

Autoři

KVASNIČKA, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Hradec Králové, The International Conference Hradec Economic Days 2014: Economic Development and Management of Regions, od s. 401-407, 7 s. 2014

Nakladatel

University of Hradec Králové

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Ekonomie

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/14:00095737

Organizace

Ekonomicko-správní fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

ISBN

978-80-7435-369-7

UT WoS

000398250300053

Klíčová slova česky

multiagentová simulace; výuka; mikroekonomie

Klíčová slova anglicky

agent-based simulation; teaching; microeconomics

Návaznosti

MUNI/A/0781/2013, interní kód Repo.
Změněno: 18. 3. 2021 01:50, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

The paper proposes an agent-based computer simulation as a supplementary tool for teaching the principles of microeconomics. Such simulation can graphically illustrate how the individual behavior produces the studied aggregate outcomes, can bridge the gap between the abstract theories and the real world, and can mitigate the emotional aversion students have against some theories. The approach is demonstrated on a case of allocation of a scare resource: the model is described, the simulator is created, and its features are analyzed. The simulator has been made available on the Internet for free.

Česky

Článek navrhuje používat multiagentovou počítačovou simulaci jako doplňkový nástroj pro výuky základů mikroekonomie. Multiagentová simulace může přehledně ilustrovat, jak individuální chování vytváří zkoumané agregátní výsledky, překlenout propast mezi abstraktní teorií a reálným světem a zmírnit emocionální problémy, které někteří studenti mají s určitými teoriemi. Tento přístup je ukázán na případu alokace vzácných zdrojů: teoretický model je popsán, simulátor vytvořen a jeho vlastnosti analyzovány. Vlastní simulátor je zdarma k dispozici na internetu.

Přiložené soubory