B 2012

Adaptivní test COMPACT

VÁŇOVÁ, Tamara, Jiří PROCHÁZKA a Denisa DENGLEROVÁ

Základní údaje

Originální název

Adaptivní test COMPACT

Název anglicky

Adaptive Test COMPACT

Autoři

VÁŇOVÁ, Tamara, Jiří PROCHÁZKA a Denisa DENGLEROVÁ

Vydání

1. vyd. Brno, 99 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizace

Centrum jazykového vzdělávání – Masarykova univerzita – Repozitář

ISBN

978-80-210-5742-5

Klíčová slova česky

adaptivní test; testovací položky; měření úrovně angličtiny

Klíčová slova anglicky

adaptive test;test items;measuring the level of English

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/07.0442, interní kód Repo.
Změněno: 10. 4. 2013 00:50, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

ORIG EN

V originále

Publikace se zabývá vznikem a využitím adaptivního testu z angličtiny, který vznikl jako jeden z výstupů projektu Compact. V úvodní kapitole je popsána historie a základní principy počítačového adaptivního testování. Popisuje tvorbu položkové banky, možnosti začátku a ukončení testu, výběr vhodné položky v průběhu testování. Také se zabývá matematickými modely vhodnými k popisu vlastností položek. V dalších kapitolách se pojednává o tvorbě konkrétního adaptivního testu Compact, který ve své definitivní podobě měří úroveň obecné angličtiny podle Společného evropského rámce pro jazyky, ale lze ho dále rozpracovat nejen jako nástroj měření úrovně specializované slovní zásoby pro jednotlivá oddělení CJV MU, ale i o další jazykové mutace.

Anglicky

The publication is devoted to the creation and use of an adaptive test of English which is one of the outcomes of the Compact Project. In the first chapter, the history and basic principles of computer aided testing are summarized. It theoretically describes the production of an item bank, the possibilities of the starting and ending of adaptive tests in general, the selection of a suitable selection of a test item within the course of the test. It also deals with mathematical models eligible for describing the item characteristics. Next chapters are focused on the creation of the actual adaptive test within the Compact Project which measures the students' overall level of English on the basis of the Common European Framework of Reference for Languages, but it could be also further elaborated as a tool for measuring not only the level of English for academic purposes for individual departments of the Masaryk University Language Centre, but it can also be adapted for using in other languages taught by the centre.
Zobrazeno: 20. 10. 2024 00:25