Přehled o publikaci
2012
Autoevaluace mateřské školy jako prostředek zavádění změn.
SYSLOVÁ, ZoraBasic information
Original name
Autoevaluace mateřské školy jako prostředek zavádění změn.
Name (in English)
Self-evaluation of kindergarten as the tool of change management.
Authors
SYSLOVÁ, Zora
Edition
Praha, 15 pp. Poradce ředitelky, roč. II., č. 2, říjen 2012, 2012
Publisher
Forum
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Survey and educational texts
Field of Study
Pedagogy and education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
ISSN
Keywords (in Czech)
evaluace; vlastní hodnocení; indikátory; kriteria; školní vzdělávací program; oblasti hodnocení, nástroje;
Keywords in English
evaluation; self-assessment; indicators; criterions; school educational programme; fields of evaluation; tools;
Changed: 1/9/2020 13:23, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Příspěvek se věnuje procesu autoevaluace v mateřské škole. Seznamuje čtenáře s oblastmi vlastního hodnocení a nástroji, které je možné v mateřské škole využít. Upozorňuje na nutnost vytváření kritérií a potřebu propojovat hodnocení s plánováním a dalším zkvalitňováním vzdělávací práce. Autorka vnímá autoevaluaci jako prostředek k zavádění změn, které vyplývají z kurikulární reformy a Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
In English
Contribution devotes to the process of the self-evaluation in kindergarten. It familiarises readers with the fields of self-evaluation and with tools which it is possible to use in the kindergarten. It points necessity to form criterions and need to Conner evaluation with planning and with the next perfecting of the educational work. The author sees autoevaluation as a means of introduction of changes. Changes resulting from the reform and of the Framework of the education programme for pre-school education.