e 2012

Autoevaluace mateřské školy jako prostředek zavádění změn.

SYSLOVÁ, Zora

Basic information

Original name

Autoevaluace mateřské školy jako prostředek zavádění změn.

Name (in English)

Self-evaluation of kindergarten as the tool of change management.

Authors

SYSLOVÁ, Zora

Edition

Praha, 15 pp. Poradce ředitelky, roč. II., č. 2, říjen 2012, 2012

Publisher

Forum

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Survey and educational texts

Field of Study

Pedagogy and education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization

Pedagogická fakulta – Repository – Repository

ISSN

Keywords (in Czech)

evaluace; vlastní hodnocení; indikátory; kriteria; školní vzdělávací program; oblasti hodnocení, nástroje;

Keywords in English

evaluation; self-assessment; indicators; criterions; school educational programme; fields of evaluation; tools;
Changed: 1/9/2020 13:23, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

Příspěvek se věnuje procesu autoevaluace v mateřské škole. Seznamuje čtenáře s oblastmi vlastního hodnocení a nástroji, které je možné v mateřské škole využít. Upozorňuje na nutnost vytváření kritérií a potřebu propojovat hodnocení s plánováním a dalším zkvalitňováním vzdělávací práce. Autorka vnímá autoevaluaci jako prostředek k zavádění změn, které vyplývají z kurikulární reformy a Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.

In English

Contribution devotes to the process of the self-evaluation in kindergarten. It familiarises readers with the fields of self-evaluation and with tools which it is possible to use in the kindergarten. It points necessity to form criterions and need to Conner evaluation with planning and with the next perfecting of the educational work. The author sees autoevaluation as a means of introduction of changes. Changes resulting from the reform and of the Framework of the education programme for pre-school education.

Files attached