2012
Jak a proč vznikly standardy předškolního vzdělávání
SYSLOVÁ, ZoraBasic information
Original name
Jak a proč vznikly standardy předškolního vzdělávání
Name (in English)
How and why the pre-primary standards have been created?
Authors
SYSLOVÁ, Zora
Edition
Praha, Speciál pro MŠ, příloha Řízení školy, 1/2012, 2012
Publisher
Wolters Kluwer
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Survey and educational texts
Field of Study
Pedagogy and education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
ISSN
Keywords (in Czech)
standardy; předškolní vzdělávání; kvalita.
Keywords in English
standards; pre-primary education; quality.
Changed: 1/9/2020 12:24, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Příspěvek se zabývá východisky vzniku standardů předškolního vzdělávání. Analyzuje výstupy z diskuze, která proběhla na Metodickém portále Výzkumného ústavu pedagogického v Praze. Kritizuje netransparentní cestu, jakou jsou standardy ověřovány v mateřských školách. V závěru uvádí, že současná podoba standardů neodpovídá svým pojetím svému označení, ale ani potřebám mateřských škol.
In English
The contribution deals with base of pre-primary standards and analyses the outcomes from discussions which took part on the Methodical portal of Research Institution in Prague. It criticises non-transparent way of verifying of standards in kindergartens. In conclusion there is stated that the present form of standards doesn't corresponded neither with terminology nor with the needs of kindergartens.