e 2012

Jak a proč vznikly standardy předškolního vzdělávání

SYSLOVÁ, Zora

Basic information

Original name

Jak a proč vznikly standardy předškolního vzdělávání

Name (in English)

How and why the pre-primary standards have been created?

Authors

SYSLOVÁ, Zora

Edition

Praha, Speciál pro MŠ, příloha Řízení školy, 1/2012, 2012

Publisher

Wolters Kluwer

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Survey and educational texts

Field of Study

Pedagogy and education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization

Pedagogická fakulta – Repository – Repository

ISSN

Keywords (in Czech)

standardy; předškolní vzdělávání; kvalita.

Keywords in English

standards; pre-primary education; quality.
Changed: 1/9/2020 12:24, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá východisky vzniku standardů předškolního vzdělávání. Analyzuje výstupy z diskuze, která proběhla na Metodickém portále Výzkumného ústavu pedagogického v Praze. Kritizuje netransparentní cestu, jakou jsou standardy ověřovány v mateřských školách. V závěru uvádí, že současná podoba standardů neodpovídá svým pojetím svému označení, ale ani potřebám mateřských škol.

In English

The contribution deals with base of pre-primary standards and analyses the outcomes from discussions which took part on the Methodical portal of Research Institution in Prague. It criticises non-transparent way of verifying of standards in kindergartens. In conclusion there is stated that the present form of standards doesn't corresponded neither with terminology nor with the needs of kindergartens.

Files attached