Přehled o publikaci
2012
Vztah mezi kompetencemi, gramotnostmi a standardy v předškolním vzdělávání
SYSLOVÁ, ZoraBasic information
Original name
Vztah mezi kompetencemi, gramotnostmi a standardy v předškolním vzdělávání
Name (in English)
Competences, liteacy and standards in the pre-primary education
Authors
SYSLOVÁ, Zora
Edition
Gramotnost ve škole, 2012
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Presentations at conferences
Field of Study
Pedagogy and education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech)
Gramotnost; kompetence; předškolní vzdělávání
Keywords in English
Literacy; competences; pre-primary education
Changed: 1/9/2020 12:25, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Prezentace hledá souvislosti mezi úrovní funkční gramotnosti v jednotlivých oblastech a rozvojem klíčových kompetencí. Zamýšlí se nad úrovní realizace předškolního vzdělávání ve vztahu k rozvoji gramotností. Autorka upozorňuje na možnou souvislost mezi nízkými výsledky českých žáků v testech PISA a kvalitou předškolního vzdělávání. Vyjadřuje pochybnosti nad tím, že by standardy mohly pomoci ve zkvalitnění práce mateřských škol.
In English
The presentation is searching connections between the functional literacy and the key competences in individual fields. It things about the realization of pre-primary education in connection with literacy's development. The author points to possible context of low results of the Czech pupils in the PISA tests and quality of the pre-primary education. She expresses doubts that the standards could help to the improvement of kindergartens work.