Přehled o publikaci
2012
Vztah mezi kompetencemi, gramotnostmi a standardy v předškolním vzdělávání
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Vztah mezi kompetencemi, gramotnostmi a standardy v předškolním vzdělávání
Název anglicky
Competences, liteacy and standards in the pre-primary education
Autoři
SYSLOVÁ, Zora
Vydání
Gramotnost ve škole, 2012
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
Pedagogika a školství
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizace
Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky
Gramotnost; kompetence; předškolní vzdělávání
Klíčová slova anglicky
Literacy; competences; pre-primary education
Změněno: 1. 9. 2020 12:25, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Prezentace hledá souvislosti mezi úrovní funkční gramotnosti v jednotlivých oblastech a rozvojem klíčových kompetencí. Zamýšlí se nad úrovní realizace předškolního vzdělávání ve vztahu k rozvoji gramotností. Autorka upozorňuje na možnou souvislost mezi nízkými výsledky českých žáků v testech PISA a kvalitou předškolního vzdělávání. Vyjadřuje pochybnosti nad tím, že by standardy mohly pomoci ve zkvalitnění práce mateřských škol.
Anglicky
The presentation is searching connections between the functional literacy and the key competences in individual fields. It things about the realization of pre-primary education in connection with literacy's development. The author points to possible context of low results of the Czech pupils in the PISA tests and quality of the pre-primary education. She expresses doubts that the standards could help to the improvement of kindergartens work.