k 2012

Vztah mezi kompetencemi, gramotnostmi a standardy v předškolním vzdělávání

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Vztah mezi kompetencemi, gramotnostmi a standardy v předškolním vzdělávání

Název anglicky

Competences, liteacy and standards in the pre-primary education

Autoři

SYSLOVÁ, Zora

Vydání

Gramotnost ve škole, 2012

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

Pedagogika a školství

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizace

Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

Klíčová slova česky

Gramotnost; kompetence; předškolní vzdělávání

Klíčová slova anglicky

Literacy; competences; pre-primary education
Změněno: 1. 9. 2020 12:25, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

Prezentace hledá souvislosti mezi úrovní funkční gramotnosti v jednotlivých oblastech a rozvojem klíčových kompetencí. Zamýšlí se nad úrovní realizace předškolního vzdělávání ve vztahu k rozvoji gramotností. Autorka upozorňuje na možnou souvislost mezi nízkými výsledky českých žáků v testech PISA a kvalitou předškolního vzdělávání. Vyjadřuje pochybnosti nad tím, že by standardy mohly pomoci ve zkvalitnění práce mateřských škol.

Anglicky

The presentation is searching connections between the functional literacy and the key competences in individual fields. It things about the realization of pre-primary education in connection with literacy's development. The author points to possible context of low results of the Czech pupils in the PISA tests and quality of the pre-primary education. She expresses doubts that the standards could help to the improvement of kindergartens work.

Přiložené soubory