VLČKOVÁ, Kateřina and Karolína PEŠKOVÁ. Výzkum strategií učení se cizímu jazyku a výsledků vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií u žáků 9. ročníku (Research on foreign language learning strategies and achievement: Analysis of strategy cluster and sequences of 9th grade students). In Výzkumy pro efektivní vzdělávání (Kabinet Informačních studií a knihovnictví, Centrum CEINVE, Centrum informačního vzdělávání na MU, Filozofická fakulta Masarykova univerzita). 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výzkum strategií učení se cizímu jazyku a výsledků vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií u žáků 9. ročníku
Name (in English) Research on foreign language learning strategies and achievement: Analysis of strategy cluster and sequences of 9th grade students
Authors VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Karolína PEŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Výzkumy pro efektivní vzdělávání (Kabinet Informačních studií a knihovnictví, Centrum CEINVE, Centrum informačního vzdělávání na MU, Filozofická fakulta Masarykova univerzita), 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study Pedagogy and education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00074086
Organization Pedagogická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech) design výzkumu; strategie učení; angličtina; výsledky vzdělávání; MAXQDA; Statistica; analýza dat
Keywords in English research design; learner strategies; English; achievement; MAXQDA; Statistica; data analysis
Links GAP407/12/0432, research and development project.
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 1/9/2020 22:35.
Abstract
Přednáška prezentovala projekt GAČR Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií. Zaměřovala se na koncept strategií, teoretická východiska, výzkumnou otázku, design výzkumu, techniky sběru dat a jejich adaptaci, kvalitativní a kvantitativní metody analýzy dat v MAXQDA a Statistice.
Abstract (in English)
The lecture presented the project GA CR Foreign language learning strategies and achievement: Analysis of strategy clusters and sequences. It focused on the concept of learner strategy, theoretical background, research question, research design, data collection techniques and their adaptation, and qualitative and quantitative data analysis methods in softwares MAXQDA and Statistica.
Type Name Uploaded/Created by Uploaded/Created Rights
VlckovaPeskova2014_projektStrategie.pdf   File version 20/11/2014

Properties

Name
VlckovaPeskova2014_projektStrategie.pdf
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/16816/183399/
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/16816/183399/
Address within Manager
https://repozitar.cz/auth/repo/16816/183399/?info
Address within Manager for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/16816/183399/?info
Uploaded/Created
Thu 20/11/2014 00:50

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • a concrete person Mgr. Ľuboš Lunter, uco 143320
Attributes
 
VlckovaPeskova2014_projektStrategie.pdf   File version 1/9/2020

Properties

Name
VlckovaPeskova2014_projektStrategie.pdf
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/16816/897949/
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/16816/897949/
Address within Manager
https://repozitar.cz/auth/repo/16816/897949/?info
Address within Manager for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/16816/897949/?info
Uploaded/Created
Tue 1/9/2020 22:35

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • a concrete person RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • a concrete person Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Attributes
 
Print
Add to clipboard Displayed: 2/5/2024 16:58