ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. Autonomy Support via Self-reflection. In CASALC konference v Bratislave. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Autonomy Support via Self-reflection
Název česky Podpora autonomie skrze sebereflexi
Autoři ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání CASALC konference v Bratislave, 2016.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Pedagogika a školství
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/16:00090170
Organizace Centrum jazykového vzdělávání – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky autonomie; sebereflexe; učení se cizímu jazyku
Klíčová slova anglicky autonomy; self-reflection; foreign language learning
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 3. 9. 2020 01:49.
Anotace
The traditional school system prescribes both the students and the teachers what should be taught and learnt, even though they often have different needs and requirements, interests and competence that would lead towards meaningful achievements. Nevertheless, at university level, we believe that the students should be able to accept the responsibility for their learning. Where are they supposed to learn that? My presentation will introduce several techniques that can be used to personalize our students' learning and help them find their own way. Self-reflection seems to be the key, which enables us tailoring the seminars and courses to our students' needs, the requirements of the institutions as well as the expectations of the labour market. The autonomy that is fostered in this process might seem to be only a by-product, however fundamental one.
Anotace česky
The traditional school system prescribes both the students and the teachers what should be taught and learnt, even though they often have different needs and requirements, interests and competence that would lead towards meaningful achievements. Nevertheless, at university level, we believe that the students should be able to accept the responsibility for their learning. Where are they supposed to learn that? My presentation will introduce several techniques that can be used to personalize our students' learning and help them find their own way. Self-reflection seems to be the key, which enables us tailoring the seminars and courses to our students' needs, the requirements of the institutions as well as the expectations of the labour market. The autonomy that is fostered in this process might seem to be only a by-product, however fundamental one.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
Bratislava_Autonomy_support_via_self_reflection.pdf Licence Creative Commons 8. 4. 2017

Vlastnosti

Název
Bratislava_Autonomy_support_via_self_reflection.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/25328/388890/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/25328/388890/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/25328/388890/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/25328/388890/?info
Vloženo
So 8. 4. 2017 00:53

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Bratislava_Autonomy_support_via_self_reflection.pdf Licence Creative Commons 3. 9. 2020

Vlastnosti

Název
Bratislava_Autonomy_support_via_self_reflection.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/25328/901188/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/25328/901188/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/25328/901188/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/25328/901188/?info
Vloženo
Čt 3. 9. 2020 01:49

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 28. 3. 2024 21:10