V 2022

Samplování a remixování v elektronické hudbě: E(ste)tické a právní problémy hudební tvorby

ZAHRÁDKA, Pavel, Rudolf LEŠKA, Marie ČTVERÁČKOVÁ, Ivan DAVID, Michal TOMČÍK et. al.

Basic information

Original name

Samplování a remixování v elektronické hudbě: E(ste)tické a právní problémy hudební tvorby

Name in Czech

Samplování a remixování v elektronické hudbě: E(ste)tické a právní problémy hudební tvorby

Name (in English)

Sampling and Remixing in Electronic Music: E(ste)tical and Legal Issues of Music Creation

Authors

ZAHRÁDKA, Pavel, Rudolf LEŠKA, Marie ČTVERÁČKOVÁ, Ivan DAVID, Michal TOMČÍK, Václav HODONICKÝ and Rostislav SLIWKA

Edition

1. vyd. Praha, 55 pp. 2022

Publisher

Svaz autorů a interpretů

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Výzkumná zpráva

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization

Vysoká škola finanční a správní, a.s. – Repository

Keywords (in Czech)

kulturní politika; sampling; remix

Keywords in English

cultural policy; sampling; remix
Změněno: 4/2/2023 04:20, RNDr. Patrik Mottl, Ph.D.

Abstract

V originále

Výzkumná zpráva předkládá odpovědi na otázky, jako: - jak ovlivňuje právní regulace tvorbu hudebního remixu a samplů? - jaká je estetika samplování hudebních nahrávek? - jaká je etika samplování hudebních nahrávek? - jaký je postoj aktérů české elektronické scény a hip hopu k autorskému právu? - jaké možnosti úpravy autorského práva se nabízejí pro odstrnění identifikovaných problémů souvisejících s transformativním užitím chráněných děl a nahrávek?

In English

The research report submits answers to questions like: - how does legal regulation affect the creation of music remixes and samples? - what is the aesthetics of sampling? - what is the ethics of sampling? - what is the attitude of the Czech electronic and hip hop scene towards copyright? - what possibilities of copyright adjustment are offered to remove the identified problems related to the transformative use of protected works and recordings?

Files attached