DOČKALOVÁ BURSKÁ, Karolína, Vít RUSŇÁK a Radek OŠLEJŠEK. Enhancing Situational Awareness for Tutors of Cybersecurity Capture the Flag Games. Online. In 2021 25th International Conference Information Visualisation (IV). United States of America: IEEE, 2021, s. 235-242. ISBN 978-1-6654-3827-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1109/IV53921.2021.00045.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Enhancing Situational Awareness for Tutors of Cybersecurity Capture the Flag Games
Autoři DOČKALOVÁ BURSKÁ, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí), Vít RUSŇÁK (203 Česká republika, domácí) a Radek OŠLEJŠEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání United States of America, 2021 25th International Conference Information Visualisation (IV), od s. 235-242, 8 s. 2021.
Nakladatel IEEE
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14330/21:00121662
Organizace Fakulta informatiky – Masarykova univerzita – Repozitář
ISBN 978-1-6654-3827-8
ISSN 1093-9547
Doi http://dx.doi.org/10.1109/IV53921.2021.00045
UT WoS 000850000500035
Klíčová slova česky kyberbezpečnostní vzdělávání; praktický trénink; situační povědomí
Klíčová slova anglicky cybersecurity education; hands-on training; situational awareness
Návaznosti EF16_019/0000822, projekt VaV.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 4. 10. 2022 03:26.
Anotace
Supervised Capture the Flag games represent a popular method of practical hands-on training in cybersecurity education. However, as cybersecurity training sessions are process-oriented, tutors have only a limited insight into what trainees are doing and how they deal with the tasks. From their perspective, it is necessary to have situational awareness, enabling them to identify and react to any issues during a training session as soon as they emerge. We propose a tool designed in collaboration with cybersecurity educators. Based on user requirements, we developed the Progress Visualization Tool, which provides educators with timely feedback through the session. More specifically, the tool informs educators of the training progression, helps identify the students who might struggle with their tasks, and reveals overall deviation from the schedule. We validated the tool through formative and summative qualitative in-lab evaluations. The participants appraised the impact on the training workflow and gave further insights regarding the tool. We discuss the insights and recommendations that arose from the evaluations as they could aid the design of future tools for supporting educators, not only of CTFs but also in other domains.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
2021-iV-enhancing-situational-awareness-tutors-cybersecurity-capture-flag-games-paper.pdf Licence Creative Commons  Verze souboru 17. 6. 2021

Vlastnosti

Název
2021-iV-enhancing-situational-awareness-tutors-cybersecurity-capture-flag-games-paper.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/44687/1084579/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/44687/1084579/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/44687/1084579/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/44687/1084579/?info
Vloženo
Čt 17. 6. 2021 02:07

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 25. 4. 2024 14:51