MACEK, Jakub. Média v pohybu: K proměně současných českých publik (Media on Move: On The Transformation of the Current Czech Audiences). Brno: MUNI Press, 2015, 136 pp. Media. ISBN 978-80-210-8033-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Média v pohybu: K proměně současných českých publik
Name (in English) Media on Move: On The Transformation of the Current Czech Audiences
Authors MACEK, Jakub (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, 136 pp. Media, 2015.
Publisher MUNI Press
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study Literature, mass media, audio-visual activities
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14230/15:00081511
Organization Fakulta sociálních studií – Repository – Repository
ISBN 978-80-210-8033-1
Keywords in English Media studies; audience studies; media audiences; mass media; new media; digital media; theory of structuration
Links GP13-15684P, research and development project.
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 9/11/2020 16:29.
Abstract
Kniha shrnuje zjištění autorova tříletého výzkumného projektu "Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí". V návaznosti na kvalitativní a kvantitativní šetření a s oporou v Giddensově teorii strukturace se věnuje čtyřem základním dimenzím transformace současných českých mediálních publik: (1) dematerializaci mediálních obsahů a s ní související fragmentaci mediálních praxí a změně vztahů mezi členy mediálních publik a producenty mediálních obsahů, (2) sílící mediatizaci každodennosti a sociálních interakcí, (3) proměnám ve vztahu členů publika ke sdílenému veřejnému a politickému prostoru a (4) časoprostorové proměně každodenního života.
Abstract (in English)
This book presents the research findings from a three-year project entitled “New and Old Media in Everyday Life: Media audiences in the time of transformational media usage”. Utilizing qualitative and quantitative insights and drawing upon Anthony Giddens’ Theory of Structuration, the author identifies four primary dimensions to the evolving transformation of current Czech media audiences: (1) the dematerialization of media content linked with the increased fragmentation of media-related practices as well as transforming relations between audiences and media producers, (2) the increasing mediatization of everyday life and social interactions, (3) notable shifts in audiences' attitude towards shared public and political spheres and (4) a spatiotemporal transformation of everyday life.
Type Name Uploaded/Created by Uploaded/Created Rights
media_v_pohybu_ia.pdf Licence Creative Commons  File version 9/11/2020

Properties

Name
media_v_pohybu_ia.pdf
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/40926/946578/
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/40926/946578/
Address within Manager
https://repozitar.cz/auth/repo/40926/946578/?info
Address within Manager for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/40926/946578/?info
Uploaded/Created
Mon 9/11/2020 16:29

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • a concrete person RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • a concrete person Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Attributes
 
Print
Add to clipboard Displayed: 21/6/2024 08:23