VLČKOVÁ, Kateřina. Řízení třídy studenty učitelství a provázejícími učiteli: dotazníkové šetření (Classroom Management Strategies of Student Teachers and Their Mentors: A Survey Study). In Transdiciplinarita v pedagogických vědách. XXVI. ročník konference České asociace Pedagogického výzkumu. Sborník abstraktů. 2018. ISBN 978-80-7454-755-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Řízení třídy studenty učitelství a provázejícími učiteli: dotazníkové šetření
Name (in English) Classroom Management Strategies of Student Teachers and Their Mentors: A Survey Study
Authors VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Transdiciplinarita v pedagogických vědách. XXVI. ročník konference České asociace Pedagogického výzkumu. Sborník abstraktů, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Konferenční abstrakta
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/18:00101481
Organization Pedagogická fakulta – Repository – Repository
ISBN 978-80-7454-755-3
Keywords (in Czech) řízení výuky; studenti učitelství; provázející učitelé; druhý stupeň základní školy
Keywords in English classroom management; student teachers; mentor teachers; lower secondary education
Links GA16-02177S, research and development project.
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 7/9/2020 05:08.
Abstract
amp; Sass, 2010). Škála BIMS-CZ se skládá z 6 položek měřících behaviorální management (BM) a z 6 položek měřících didaktický management (IM) na 6-bodové škále vyjadřující míru souhlasu. Obě škály vykazovaly adekvátní vnitřní konzistenci. Základní soubor tvořili všichni studenti učitelství v 1. ročníku navazujícího magisterského studia na PdF MU na prvních dlouhodobých praxích na 2. stupni ZŠ (231 studentů, úplný výběr). Stejné dotazníky vyplňovali v tištěné formě jejich provázející učitelé. Výzkumný vzorek zahrnoval 123 učitelů a 142 studentů (návratnost 53 a 61 %). Učitelé reportovali silnější BM než studenti. Rozdíly v IM nebyly statisticky významné. Učitelé uváděli, že méně nechávají žáky si povídat, více přesazují při bavení, při vzdoru více vyžadují dodržení pravidel, důsledněji kontrolují věnování se úkolu, mají více rutinních postupů, přizpůsobují výuku více individuálním potřebám dětí, více zapojují žáky do diskuse o praktickém využití učiva, více je vedou k řešení problémů, více řídí přechody mezi aktivitami či důsledněji instruují. Reportované výsledky ověřuje navazující kvalitativní studie reálného řízení výuky prezentovaná v sympoziu.
Abstract (in English)
amp; Sass, 2010). In our study we used Czech adaptation of BIMS administered to 142 student teachers at their long-term practice and their 123 mentor teachers in lower secondary schools. Teachers reported stronger BM than students. There were no differences in IM.
Type Name Uploaded/Created by Uploaded/Created Rights
CAPV_abstrakt_vlckova.pdf   File version 7/9/2020

Properties

Name
CAPV_abstrakt_vlckova.pdf
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/40056/907645/
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/40056/907645/
Address within Manager
https://repozitar.cz/auth/repo/40056/907645/?info
Address within Manager for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/40056/907645/?info
Uploaded/Created
Mon 7/9/2020 05:08

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • a concrete person RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • a concrete person Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Attributes
 
Print
Add to clipboard Displayed: 2/5/2024 16:38