Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{40056, author = {Vlčková, Kateřina}, booktitle = {Transdiciplinarita v pedagogických vědách. XXVI. ročník konference České asociace Pedagogického výzkumu. Sborník abstraktů}, keywords = {classroom management; student teachers; mentor teachers; lower secondary education}, language = {cze}, isbn = {978-80-7454-755-3}, title = {Řízení třídy studenty učitelství a provázejícími učiteli: dotazníkové šetření}, year = {2018} }
TY - CONF ID - 40056 AU - Vlčková, Kateřina PY - 2018 TI - Řízení třídy studenty učitelství a provázejícími učiteli: dotazníkové šetření SN - 9788074547553 KW - classroom management KW - student teachers KW - mentor teachers KW - lower secondary education N2 - amp; Sass, 2010). Škála BIMS-CZ se skládá z 6 položek měřících behaviorální management (BM) a z 6 položek měřících didaktický management (IM) na 6-bodové škále vyjadřující míru souhlasu. Obě škály vykazovaly adekvátní vnitřní konzistenci. Základní soubor tvořili všichni studenti učitelství v 1. ročníku navazujícího magisterského studia na PdF MU na prvních dlouhodobých praxích na 2. stupni ZŠ (231 studentů, úplný výběr). Stejné dotazníky vyplňovali v tištěné formě jejich provázející učitelé. Výzkumný vzorek zahrnoval 123 učitelů a 142 studentů (návratnost 53 a 61 %). Učitelé reportovali silnější BM než studenti. Rozdíly v IM nebyly statisticky významné. Učitelé uváděli, že méně nechávají žáky si povídat, více přesazují při bavení, při vzdoru více vyžadují dodržení pravidel, důsledněji kontrolují věnování se úkolu, mají více rutinních postupů, přizpůsobují výuku více individuálním potřebám dětí, více zapojují žáky do diskuse o praktickém využití učiva, více je vedou k řešení problémů, více řídí přechody mezi aktivitami či důsledněji instruují. Reportované výsledky ověřuje navazující kvalitativní studie reálného řízení výuky prezentovaná v sympoziu. ER -
VLČKOVÁ, Kateřina. Řízení třídy studenty učitelství a provázejícími učiteli: dotazníkové šetření. In \textit{Transdiciplinarita v pedagogických vědách. XXVI. ročník konference České asociace Pedagogického výzkumu. Sborník abstraktů}. 2018. ISBN~978-80-7454-755-3.
|