LOJDOVÁ, Kateřina, Kateřina VLČKOVÁ a Lucie ŠKARKOVÁ. Classroom Management Strategies of Student Teachers on Their Teaching Practice: Effect of their Cognitive Closure. In European Conference on Educational Research (ECER), Kodaň. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Classroom Management Strategies of Student Teachers on Their Teaching Practice: Effect of their Cognitive Closure
Autoři LOJDOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí), Kateřina VLČKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Lucie ŠKARKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání European Conference on Educational Research (ECER), Kodaň, 2017.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakta
Obor Pedagogika a školství
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00094973
Organizace Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky classroom management strategies; student teachers; need for cognitive closure
Klíčová slova anglicky classroom management strategies; student teachers; need for cognitive closure
Návaznosti GA16-02177S, projekt VaV.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 4. 9. 2020 13:04.
Anotace
amp; Plano Clark, 2011). The main, qualitative part is designed as field research based on ethnographic research design. Its aim is to describe conceptions (via interviews and reflective teaching diaries) and use (via observation with video recordings and its transcription) of CMS of student teachers. Need for cognitive closure (NFC) affects the use of classroom management strategies (CMS) of student teachers. Student teachers with higher NFC use more CMS oriented at rules and leading the classroom. The higher the NFC is the more the student teachers prefer teaching in frontal settings, deviate less from their lesson plan; require the student´s discipline more strictly, and insists on student´s following the rules. The students orientation on rules and directing the classroom is higher with larges classrooms. Qualitative data deepen typology of student teachers classroom management strategies.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
O_conference_abstract_ECER2017.pdf   Verze souboru 4. 9. 2020

Vlastnosti

Název
O_conference_abstract_ECER2017.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/39901/903882/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/39901/903882/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/39901/903882/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/39901/903882/?info
Vloženo
Pá 4. 9. 2020 13:04

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 28. 3. 2024 10:57