Podrobný výpis o publikaci
2013
Profesionalizace povolání učitelek mateřských škol
SYSLOVÁ, Zora a Jana KROPÁČKOVÁZákladní údaje
Originální název
Profesionalizace povolání učitelek mateřských škol
Název anglicky
The Professionalization of the Profession Kindergarten Teachers
Autoři
SYSLOVÁ, Zora a Jana KROPÁČKOVÁ
Vydání
Rozvoj a vize předškolní pedagogiky, 2013
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
Pedagogika a školství
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizace
Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky
profesionalizace; kompetence; učitel mateřské školy
Klíčová slova anglicky
professionalization; competence; kindergarten teacher,
Změněno: 1. 9. 2020 18:08, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Příspěvek prezentuje historický vývoj a současné modely pregraduálního vzdělávání učitelek mateřských škol v ČR a analyzuje základní problémy současného předškolního vzdělávání. Zamýšlí se nad odkazem staleté rezoluce, která zazněla v červnu 1908 na 5. sjezdu pěstounek českých mateřských škol a závěry Národní zprávy o stavu předškolní výchovy, vzdělávání a péče o děti předškolního věku v České republice, která vznikla jako součást mezinárodního projektu OECD v roce 2000.
Anglicky
The paper presents the historical development and current models of undergraduate education kindergarten teachers in the Czech Republic and analyzes the basic problems of contemporary preschool education. It reflects on the legacy continues resolution, which was heard in June 1908 at the 5th congress Czech kindergartens and conclusions of the National Report on the status of pre-school education and care for preschool children in the Czech Republic, which was established as part of an international project of the OECD in 2000.