p 2013

Profesionalizace povolání učitelek mateřských škol

SYSLOVÁ, Zora a Jana KROPÁČKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Profesionalizace povolání učitelek mateřských škol

Název anglicky

The Professionalization of the Profession Kindergarten Teachers

Autoři

SYSLOVÁ, Zora a Jana KROPÁČKOVÁ

Vydání

Rozvoj a vize předškolní pedagogiky, 2013

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

Pedagogika a školství

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizace

Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

Klíčová slova česky

profesionalizace; kompetence; učitel mateřské školy

Klíčová slova anglicky

professionalization; competence; kindergarten teacher,
Změněno: 1. 9. 2020 18:08, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

Příspěvek prezentuje historický vývoj a současné modely pregraduálního vzdělávání učitelek mateřských škol v ČR a analyzuje základní problémy současného předškolního vzdělávání. Zamýšlí se nad odkazem staleté rezoluce, která zazněla v červnu 1908 na 5. sjezdu pěstounek českých mateřských škol a závěry Národní zprávy o stavu předškolní výchovy, vzdělávání a péče o děti předškolního věku v České republice, která vznikla jako součást mezinárodního projektu OECD v roce 2000.

Anglicky

The paper presents the historical development and current models of undergraduate education kindergarten teachers in the Czech Republic and analyzes the basic problems of contemporary preschool education. It reflects on the legacy continues resolution, which was heard in June 1908 at the 5th congress Czech kindergartens and conclusions of the National Report on the status of pre-school education and care for preschool children in the Czech Republic, which was established as part of an international project of the OECD in 2000.

Přiložené soubory