Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{39420, author = {Urbanovská, Eva}, address = {Opava}, edition = {1.}, language = {cze}, location = {Opava}, title = {Pedagogická a školní psychologie: Distanční studijní text}, year = {2018} }
TY - BOOK ID - 39420 AU - Urbanovská, Eva PY - 2018 TI - Pedagogická a školní psychologie: Distanční studijní text CY - Opava N2 - Studijní opora je věnována základním tématům pedagogické a školní psychologie. Tato disciplína má propojit teoretické poznatky a praktické dovednosti studentů v rámci profesionálních kompetencí získaných v pregraduální přípravě profesionálního pedagoga. Vedle nutného uvedení do studia této disciplíny je proto v textu zaměřena pozornost na problematiku procesu učení a psychologických aspektů edukace v kontextu souvisejících jevů. Postupně jsou analyzovány otázky podstaty procesu učení s vymezením základních druhů a obecných zákonů učení, stejně jako činitelé ovlivňující průběh a výsledky procesu učení: sebepojetí a sebevědomí žáka ve vztahu k učení, interakce učitel – žák, osobnost učitele, motivace ve vztahu k učebnímu procesu, tvořivost a možnosti jejího rozvoje, emoce a jejich dopad na proces učení, styl učení a principy efektivního učení. Závěrečné kapitoly se pak věnují psychologickým aspektům školního hodnocení, školní úspěšnosti, školní zátěže, klimatu školy a školní třídy. Všechna témata jsou zpracována s cílem propojit proces nabývání teoretických poznatků s rozvojem pedagogického myšlení a pedagogických dovedností. K tomu má přispět interaktivní charakter studijní opory a zařazení otázek a odpovědí, samostatných a korespondenčních úkolů, stejně jako úkolů k zamyšlení s možností následné diskuse. ER -
URBANOVSKÁ, Eva. \textit{Pedagogická a školní psychologie: Distanční studijní text}. 1. vyd. Opava, 2018, 152 s.
|