Detailed Information on Publication Record
2020
RODINNÉ PODNIKÁNÍ fenomén, příležitost, budoucnost
PETRŮ, NaděždaBasic information
Original name
RODINNÉ PODNIKÁNÍ fenomén, příležitost, budoucnost
Name in Czech
RODINNÉ PODNIKÁNÍ fenomén, příležitost, budoucnost
Name (in English)
FAMILY BUSINESS phenomenon, opportunity, future
Authors
PETRŮ, Naděžda
Edition
1. vyd. Praha, 278 pp. EUpress, 2020
Publisher
Vysoká škola finanční a správní, a. s.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization
Vysoká škola finanční a správní, a.s. – Repository
ISBN
978-80-7408-207-8
Keywords (in Czech)
rodinné podnikání, řízení a správa, konflikt, marketingová vitalita, kulaté stoly, konkurenceschopnost, univerzitní platforma
Keywords in English
family business; management and administration; conflict; marketing vitality; round tables; competitiveness; university platform
Změněno: 8/4/2021 01:58, RNDr. Patrik Mottl, Ph.D.
V originále
Cílem této knihy bylo shrnout faktické poznatky reality rodinného podnikání v období historicky prvního mezigeneračního předávání rodinných podniků v ČR. Na základě vyhodnocení teoretických východisek odborných textů, informací získaných z výzkumných šetření, kvalitativních i kvantitativních metod výzkumu, z vyhledání a hodnocení primárních, sekundárních dat a analýz získaných údajů identifikovat významné faktory a vztahy v rodinném podnikání. Výsledky a poznatky pak přenést do odborné publikace s praktickým zaměřením ve formě zkušeností, doporučení, návodů, srovnání, následných zobecnění. Sekundárním cílem bylo doporučit další směry výzkumu.
In English
The aim of this book was to summarize the factual findings of the reality of family business in the period of the historically first intergenerational transfer of family businesses in the Czech Republic. Based on the evaluation of the theoretical basis of professional texts, information obtained from research survey, qualitative and quantitative research methods, from the search and evaluation of primary, secondary data and analysis of data obtained to identify important factors and relationships in family business. Then transfer the results and knowledge to a professional publication with a practical focus in the form of experience, recommendations, instructions, comparisons, subsequent generalizations. The secondary goal was to recommend further research directions.