HUANG, Yi a Petr MACEK. The Effect of Gender Differences and Cognitive Empathy on the Encouragement of Social Competence for the Next Generation : Evidence from Chinese Parents. Developmental Psychology. University of Messina: Center of Research and Psychological Intervention (CeRIP) of the University of Messina, roč. 3, č. 1, s. 1-9. ISSN 2612-4033. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Effect of Gender Differences and Cognitive Empathy on the Encouragement of Social Competence for the Next Generation : Evidence from Chinese Parents
Autoři HUANG, Yi a Petr MACEK.
Vydání Developmental Psychology, University of Messina, Center of Research and Psychological Intervention (CeRIP) of the University of Messina, 2021, 2612-4033.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele Itálie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizace Fakulta sociálních studií – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova anglicky Parent-Child; Gender Differences; Cognitive Empathy; Social Competence
Návaznosti MUNI/A/0955/2019, interní kód Repo.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 18. 3. 2021 01:50.
Anotace
Background: In the western cultural context, parents emphasize female children’s social-behavioral development more heavily. Likewise, mothers are more supportive of children's social development compared to fathers. However, whether the same behavior can be observed in eastern culture remains unclear. Besides the unchangeable factors (e.g., gender), it is also worth investigating whether the parents' improvable factors influence the emphasis on a child's socialization. Methods: This study aimed to investigate the effects of a child’s gender, parent’s gender, and parent’s cognitive empathy on parental encouragement of a child’s social competence in Chinese culture. Conclusions: Contrary to the western findings, this research suggested that in China, parents emphasize more social competence of the male child. Analogically, compared to mother, father underscores a child’s social competence more heavily. Additionally, a parent’s cognitive empathy explained the variance in parents’ encouragement of a child’s social competence even after controlling for the gender variables of parents and children
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
THE_EFFECT_OF_GENDER_DIFFERENCES_AND_COGNITIVE_EMPATHY_ON_THE_ENCOURAGEMENT_OF_SOCIAL_COMPETENCE_FOR_THE_NEXT_GENERATION-_EVIDENCE_FROM_CHINESE_PARENTS.pdf   Verze souboru 15. 8. 2020

Vlastnosti

Název
THE_EFFECT_OF_GENDER_DIFFERENCES_AND_COGNITIVE_EMPATHY_ON_THE_ENCOURAGEMENT_OF_SOCIAL_COMPETENCE_FOR_THE_NEXT_GENERATION-_EVIDENCE_FROM_CHINESE_PARENTS.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/39150/874905/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/39150/874905/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/39150/874905/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/39150/874905/?info
Vloženo
So 15. 8. 2020 11:09

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 29. 3. 2024 06:55