Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{38148, author = {Vítková, Marie}, address = {Opava}, edition = {1.}, keywords = {Special education, early age, preschool age, school age, family, children and pupils with special educational needs, counseling services, kindergarten, primary school, special primary school, pre-vocational training, career counseling, secondary education, supported employment, persons with disabilities, CZ.02.2.69/0.0./0.0/16_015/0002400}, language = {cze}, location = {Opava}, isbn = {978-80-7510-401-4}, publisher = {Fakulta veřejných politik v Opavě}, title = {Speciální pedagogika předškolního a školního věku a dospělých: Distanční studijní text}, url = {https://www.slu.cz/fvp/cz/vcszpublikace}, year = {2020} }
TY - BOOK ID - 38148 AU - Vítková, Marie PY - 2020 TI - Speciální pedagogika předškolního a školního věku a dospělých: Distanční studijní text PB - Fakulta veřejných politik v Opavě CY - Opava SN - 9788075104014 KW - Special education, early age, preschool age, school age, family, children and pupils with special educational needs, counseling services, kindergarten, primary school, special primary school, pre-vocational training, career counseling, secondary education, supported employment, persons with disabilities, CZ.02.2.69/0.0./0.0/16_015/0002400 UR - https://www.slu.cz/fvp/cz/vcszpublikace N2 - Ve studijní opoře je věnována pozornost charakteristice speciální pedagogiky s uvedením klasifikace, předmětu, cíle a metod a současnému pojení speciální pedagogiky se zaměřením na inkluzi, inkluzivní vzdělávání a individuální podporu. Uvedena je Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví (ICF). Hlavní pozornost je věnována charakteristice jednotlivých věkových období dětí a žáků a jejich edukaci, počínaje ranou intervencí s uvedením významu intervence a podpory dětí se zdravotním postižením v raném věku. Charakterizován je předškolní věk, mateřská škola a edukace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku, včetně uvedení RVP pro předškolní vzdělávání. Hlavní část kapitoly tvoří rozbor deficitů dílčích funkcí se zřetelem na zrakový a sluchový vývoj, hmatově-pohybové vnímání, sociální a emocionální vývoj s uvedením příkladů programů na posílení oslabených funkcí dítěte v předškolním věku. Vzdělávání žáků se SVP ve školním věku je zaměřeno na uvedení podmínek vzdělávání. Charakterizován je RVP pro základní vzdělání a pro obor vzdělání základní škola speciální. Jsou charakterizována specifika vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, se sluchovým postižením, se specifickými poruchami učení, se zrakovým, tělesným a mentálním postižením a s poruchami autistického spektra v inkluzivním prostředí školy hlavního vzdělávacího proudu. Pozornost je věnována společnému vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami s intaktními spolužáky. Závěrem je uvedena volba povolání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a střednímu vzdělávání. Pozornost je věnována předprofesní přípravě žáků se SVP, poradenství k volbě povolání, podporovanému zaměstnávání a pracovnímu uplatnění osob se zdravotním postižením. ER -
VÍTKOVÁ, Marie. \textit{Speciální pedagogika předškolního a školního věku a dospělých: Distanční studijní text (Special education of preschool and school age and adults: Distance learning study materials)}. 1st ed. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, 2020, 158 pp. ISBN~978-80-7510-401-4.
|