Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{38066, author = {Vítková, Marie and Bartoňová, Miroslava}, address = {Opava}, edition = {1.}, keywords = {Inclusion, inclusive education, inclusive school, inclusive education, inclusive education, inclusive didactics, inclusive class, pupil with special educational needs, diagnostics, intervention, primary school, counseling services, CZ.02.2.69/0.0./0.0/16_015/0002400}, language = {cze}, location = {Opava}, isbn = {978-80-7510-334-5}, title = {Inkluzivní pedagogika: Distanční studijní text}, url = {https://www.slu.cz/fvp/cz/vcszpublikace}, year = {2019} }
TY - BOOK ID - 38066 AU - Vítková, Marie - Bartoňová, Miroslava PY - 2019 TI - Inkluzivní pedagogika: Distanční studijní text CY - Opava SN - 9788075103345 KW - Inclusion, inclusive education, inclusive school, inclusive education, inclusive education, inclusive didactics, inclusive class, pupil with special educational needs, diagnostics, intervention, primary school, counseling services, CZ.02.2.69/0.0./0.0/16_015/0002400 UR - https://www.slu.cz/fvp/cz/vcszpublikace N2 - Ve studijní opoře je věnovaná pozornost výkladu pojmů inkluze, inkluzivní pedagogika, vývoj inkluzivní školy, index inkluze, kurikulum, inkluzivní vyučování, inkluzivní třída, a to se zřetelem na přístupy v České republice a v zahraničí. Další otázkou je současná vzdělávací politika v České republice s vysvětlením antidiskriminačního zákona, rozbor Akčního plánu inkluzivního vzdělávání na léta 2019-2020 a návazného legislativního rámce pro společné vzdělávání. V novele školského zákona je vysvětlen pojem žák se speciálními vzdělávacími potřebami a podpůrná opatření včetně individuálního vzdělávacího plánu a pozice asistenta pedagoga. Samostatně je zpracovaná problematika základního vzdělávání v inkluzivní škole se zaměřením na analýzu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) z pohledu průběžných legislativních změn a rozbor pedagogicko-psychologických poradenských služeb, ke kterým patří školská poradenská zařízení a školní poradenská pracoviště se zřetelem na pozici školního speciálního pedagoga a školního psychologa. Diagnostika hraje v inkluzivní didaktice důležité postavení. Je pojednáno o efektivitě učení v heterogenní třídě, strategiích učení, kritériích dobrého vyučování s odkazem na podpůrné programy – podpora kooperativního učení (skupinové aktivity) a podpora diferencovaných učebních aktivit (individualizované učení). Je charakterizován přístup učitele k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) s využitím principu diferenciace a individualizace v edukačním procesu v prostředí inkluze. ER -
VÍTKOVÁ, Marie a Miroslava BARTOŇOVÁ. \textit{Inkluzivní pedagogika: Distanční studijní text}. 1. vyd. Opava, 2019, 179 s. ISBN~978-80-7510-334-5.
|