Název projektu Rozvoj vzdělávání na Slezské univerzitě v Opavě Registrační číslo projektu CZ.02.2.69/0.0./0.0/16_015/0002400 Šablona e-kurzu pro kombinované studium: Představení a základní dovednosti Průvodní list studijního materiálu Robert Kempný Opava 20 19 Obsah 1 Šablona e-kurzu pro kombinované studium: Představení a základní dovednosti. 3 2 Pedagogicko didaktické poznámky.. 5 Použitá Literatura.. 7 Přehled dostupných ikon.. 8 1 Šablona e-kurzu pro kombinované studium: Představení a základní dovednosti Průvodce studiem – studijní předpoklady Materiál je určen tvůrcům opor pro kombinované studium Slezské univerzity v Opavě v prostředí LMS Moodle. Základní předpoklady: přístup do LMS, základní orientace v LMS výhodou, základní počítačová gramotnost zejména v oblasti používání internetu. Rychlý náhled studijního materiálu Video průvodce šablonou e-kurzu (opory) pro kombinované studium v LMS Moodle včetně základních editačních kroků. Cíle STUDIJNÍHO MATERIÁLU · Představení struktury studijní opory v LMS Moodle · Osvojení základních editačních postupů Klíčová STUDIJNÍHO MATERIÁLU Moodle, e-kurz, šablona e-kurzu, studijní opora, šablona studijní opory. Čas potřebný ke studiu Stopáž studijního materiálu: 0:03:55 [h:mm:ss] Doporučený čas ke studiu včetně odhadu nácviku v LMS: cca. 30 min. Další zdroje – doporučená literatura FOSTER, Helen. MoodleDoc: Course homepage [online]. In: MEDIAWIKI. 23.5.2016 [cit. 2019-11-28]. Dostupné z: https://docs.moodle.org/31/en/index.php?title=Course_homepage&oldid=123769 Další zdroje – rozšiřující literatura Rozcestník nápovědy respektive dokumentace pro Moodle 3.1 je dostupný z: FOSTER, Helen. MoodleDoc [online]. In: MEDIAWIKI. 3.5.2016 [cit. 2019-11-28]. Dostupné z: https://docs.moodle.org/31/en/index.php?title=Main_page&oldid=123107 2 Pedagogicko didaktické poznámky Průvodce studiem Obor: obor OECD 10200 1.2 Computer and information sciences. Krátké instruktážní video. Lze využít pro vedení výkladu, demonstraci pracovního postupu, pro upřesnění výsledku samostané práce. Úkol k zamyšlení Zamyslete se nad členěním Vámi vyučovaného nebo připravovaného kurzu? Je výhodnější obsah kurzu, ve Vašem konkrétním případě, členit dle počtu prezenčních setkání a nebo je výhodnější kurz členit dle témat anotace a proč. Námět na tutoriál Na prezenční setkání se zamyslete nad náplní jednotlivých témat opory: jaké studijní materiály studentům poskytnete, jakým způsobem budete materiály v kurzu členit, jaké zpětnovazební aktivity do kurzu zařadíte, zda budete potřebovat součinnost při přípravě kurzu, studijních materiálů či nastavení úkolů technika atp. Kontrolní otázka Výčet možných otázek, zadání slovních úloh, kvízů atp. k otestování nabytých znalostí nebo k autotestování studentova pokroku ve studiu. Korespondenční úkol Popis možné formy a rozsahu samostatných úloh pro studenty. Samostatný úkol 1. Kontaktujte pověřeného pracovníka s žádostí o založení kurzu. 2. Pozorně shlédněte video. 3. Zeditujte „O kurzu podrobněji“. 4. Upravte popisky jednotlivých tutoriálů. Použitá Literatura Pro vytvoření tohoto materiálu autor nevyužil žádnou literaturu. Přehled dostupných ikon Čas potřebný ke studiu Cíle kapitoly Klíčová slova Nezapomeňte na odpočinek Průvodce studiem Průvodce textem Rychlý náhled Shrnutí Tutoriály Definice K zapamatování Případová studie Řešená úloha Věta Kontrolní otázka Korespondenční úkol Odpovědi Otázky Samostatný úkol Další zdroje Pro zájemce Úkol k zamyšlení Pozn. Tuto část dokumentu nedoporučujeme upravovat, aby byla zachována správná funkčnost vložených maker. Tento poslední oddíl může být zamknut v MS Word 2010 prostřednictvím menu Revize/Omezit úpravy. Takto je rovněž omezena možnost měnit například styly v dokumentu. Pro jejich úpravu nebo přidávání či odebírání je opět nutné omezení úprav zrušit. Zámek není chráněn heslem. Název: Šablona e-kurzu pro kombinované studium: Představení a základní dovednosti > Autor: Ing. Robert Kempný Vydavatel: Slezská univerzita v Opavě Centrum informačních technologií Určeno: pedagogickým zaměstnancům SU Počet stran: 9 Tato publikace neprošla jazykovou úpravou.