CHOCHOLA, Jakub. Komparace systémů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v zemích Evropské unie (Mutual comparison of systems of further education of teachers in countries of European union). In prof. PaedDr. Miroslav Krystoň, CSc.; doc. PaedDr. Ivan Pavlov, PhD. ANDRAGOGICKÉ ŠTÚDIE 2019. Banská Bystrica: Belanium. Vydaľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta. p. 158-166. ISBN 978-80-557-1598-8. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komparace systémů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v zemích Evropské unie
Name (in English) Mutual comparison of systems of further education of teachers in countries of European union
Authors CHOCHOLA, Jakub (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Banská Bystrica, ANDRAGOGICKÉ ŠTÚDIE 2019, p. 158-166, 9 pp. 2019.
Publisher Belanium. Vydaľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/46358978:_____/19:00000032
Organization Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
ISBN 978-80-557-1598-8
Keywords in English further education;comparison;worker in pedagogy;system
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Kateřina Lendrová, učo 1091. Changed: 6/4/2020 14:45.
Abstract
Příspěvek se zabývá komparací systémů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v České republice, Slovenské republice, Švédsku, Nizozemsku a Španělsku. Každá z těchto zemí má svůj specifický systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, které se od sebe výrazně liší a každý z těchto systémů má také jiné silné stránky. Švédsko, Nizozemsko a Španělsko se vyznačují velmi kvalitním systémem dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Komparace těchto systémů tak bude mít přínos pro praxi a může obohatit stávající systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků o nové prvky.
Abstract (in English)
This contribution deals with a comparison of systems of further education of teachers implemented in following countries of European Union: Czech Republic, Slovakia, Sweden, Netherlands and Spain. The systems are specific for each of these countries, with substantial differencies among them. Therefore, each of systems has been endowed with its specific strengths. High quality systems of further education of teachers have been implemented mainly in Sweden, in Netherlands and in Spain within long history of their development. Comparison of systems used in all five above mentioned countries should reveal potential for improvement of pedagocical practice and serve as a basis for mutual enrichment of currently performed systems of further education of teachers by new elements.
Print
Add to clipboard Displayed: 28/3/2024 09:35