ADAMCZYK, Roman. Význam anglického jazyka a jeho výuky ve zdravotnických oborech (Significance of the English language and its teaching in health care specialties). Ošetřovatelské perspektivy. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, roč. 2, No 1, p. 13-20. ISSN 2570-785X. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Význam anglického jazyka a jeho výuky ve zdravotnických oborech
Name in Czech Význam anglického jazyka a jeho výuky ve zdravotnických oborech
Name (in English) Significance of the English language and its teaching in health care specialties
Authors ADAMCZYK, Roman (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Ošetřovatelské perspektivy, Opava, Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2019, 2570-785X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Ošetřovatelské perspektivy
Organization Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repository
Keywords (in Czech) anglický jazyk; odborná komunikace; zdravotnické obory; terminologie; výuka
Keywords in English English language; professional communication; health care specialties; terminology; teaching
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Roman Adamczyk, učo 2012. Changed: 28/8/2019 20:08.
Abstract
Příspěvek teoreticko-přehledového charakteru je věnován komunikačnímu významu anglického jazyka a problematice výuky angličtiny ve zdravotnických oborech s důrazem na pragmatický význam této výuky z hlediska dorozumívacího a epistemologického. Obsah příspěvku vychází z autorovy dlouholeté pedagogické zkušenosti a z rešeršní činnosti v databázích PubMed, ScienceDirect, Medvik.
Abstract (in English)
The present theoretical-review article discusses significance of the English language in professional communication and some issues related to English language teaching in health care specialties with an emphasis on pragmatic aspects of the teaching process in terms of communication and epistemology. The article is based on a long-term teaching experience and on literature search performed in PubMed, ScienceDirect and Medvik databases.
Print
Add to clipboard Displayed: 28/3/2024 12:16