KALEJA, Martin. Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodního konferenčního workshopu. (Multidimensional proportionality of study failure and its selected contexts in higher education. Reviewed conference proceedings to international conference workshop.). první. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě. 119 pp. ISBN 978-80-7510-329-1. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodního konferenčního workshopu.
Name in Czech Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodního konferenčního workshopu.
Name (in English) Multidimensional proportionality of study failure and its selected contexts in higher education. Reviewed conference proceedings to international conference workshop.
Authors KALEJA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Opava, 119 pp. 2019.
Publisher Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě
Other information
Original language Czech
Type of outcome Editing of thematic compilation, editing of monothematic issue of professional journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repository
ISBN 978-80-7510-329-1
Keywords (in Czech) výzkumný projekt; studijní neúspěšnost; vysoká škola; vzdělávání; student
Keywords in English research project; study failure; university;student
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Martin Kaleja, učo 2117. Changed: 13/4/2019 19:52.
Abstract
Recenzovaný sborník příspěvků autorského kolektivu české a polské provenience, jehož editorem je Martin Kaleja, prezentuje vybraná témata k problematice vysokoškolského vzdělávání a studijní neúspěšnosti v systému terciárního školství. Jednotlivé příspěvky řeší výzkumná témata, která lze vnímat z různých perspektiv zkoumání a nazírat tak na ně v kontextu variabilních proporcionalit. Objasňují ohraničení svého kontextu v několika rovinách. V rovině teoretické, teoreticko-metodologické, teoreticko-empirické, nebo případně také svůj problém ozřejmují v rovině metodologicko-empirické. Editovaný sborník prošel řádně procesem recenzování a všechny jeho příspěvky, ať už prezentované v češtině či v polštině vycházejí od autorů profesně angažujících se do otázek vysokoškolského vzdělávání a vysokoškolské politiky.
Abstract (in English)
The reviewed collection of contributions by the authorial team of Czech and Polish provenance, whose editor is Martin Kaleja, presents selected topics on the issue of higher education and unsuccessfulness in the system of tertiary education. Individual papers deal with research topics that can be viewed from different perspectives of exploration and viewed in the context of variable proportions. They clarify the boundaries of their context on several levels. In the theoretical, theoretical-methodological, theoretical-empirical, or possibly also their problem they explain in the methodological-empirical level. The edited proceedings went through the process of reviewing and all his contributions, whether presented in Czech or in Polish, are based on authors professionally engaged in higher education and university policy issues.
Print
Add to clipboard Displayed: 19/4/2024 12:50