Detailed Information on Publication Record
2018
Řízení třídy studenty učitelství a provázejícími učiteli: dotazníkové šetření
VLČKOVÁ, KateřinaBasic information
Original name
Řízení třídy studenty učitelství a provázejícími učiteli: dotazníkové šetření
Name (in English)
Classroom Management Strategies of Student Teachers and Their Mentors: A Survey Study
Authors
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Konference české asociace Pedagogického výzkum (Sympozium Řízení třídy), 2018
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/18:00101167
Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech)
řízení výuky; studenti učitelství; provázející učitelé; druhý stupeň základní školy
Keywords in English
classroom management; student teachers; mentor teachers; lower secondary education
Links
GA16-02177S, research and development project.
Změněno: 6/9/2020 07:22, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
amp; Sass, 2010). Škála BIMS-CZ se skládá z 6 položek měřících behaviorální management (BM) a z 6 položek měřících didaktický management (IM) na 6-bodové škále vyjadřující míru souhlasu. Obě škály vykazovaly adekvátní vnitřní konzistenci. Základní soubor tvořili všichni studenti učitelství v 1. ročníku navazujícího magisterského studia na PdF MU na prvních dlouhodobých praxích na 2. stupni ZŠ (231 studentů, úplný výběr). Stejné dotazníky vyplňovali v tištěné formě jejich provázející učitelé. Výzkumný vzorek zahrnoval 123 učitelů a 142 studentů (návratnost 53 a 61 %). Učitelé reportovali silnější BM než studenti. Rozdíly v IM nebyly statisticky významné. Učitelé uváděli, že méně nechávají žáky si povídat, více přesazují při bavení, při vzdoru více vyžadují dodržení pravidel, důsledněji kontrolují věnování se úkolu, mají více rutinních postupů, přizpůsobují výuku více individuálním potřebám dětí, více zapojují žáky do diskuse o praktickém využití učiva, více je vedou k řešení problémů, více řídí přechody mezi aktivitami či důsledněji instruují. Reportované výsledky ověřuje navazující kvalitativní studie reálného řízení výuky prezentovaná v sympoziu.
In English
amp; Sass, 2010). In our study we used Czech adaptation of BIMS administered to 142 student teachers at their long-term practice and their 123 mentor teachers in lower secondary schools. Teachers reported stronger BM than students. There were no differences in IM.