BILOVÁ, Štěpánka. ESP vocabulary building strategies promoting autonomy. In SZOKOE 17th Annual International Conference. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název ESP vocabulary building strategies promoting autonomy
Název česky Rozvíjení odborné slovní zásoby, které podporuje autonomii studentů
Autoři BILOVÁ, Štěpánka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání SZOKOE 17th Annual International Conference, 2017.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Stát vydavatele Maďarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/17:00100407
Organizace Centrum jazykového vzdělávání – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky odborná angličtina; rozvíjení slovní zásoby; flashcards; Quizlet; autonomie studenta
Klíčová slova anglicky ESP; vocabulary building; flashcards; Quizlet; learner autonomy
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 5. 9. 2020 13:08.
Anotace
Vocabulary has been considered an essential element in learning a language and, within English for Specific Purposes (ESP), the lack of discipline-specific vocabulary can be identified as an obstacle to student success. The paper reflects upon the experience of teaching ESP at a university, examines students' awareness of vocabulary learning strategies and presents one strategy involving technology and promoting autonomy. The paper compares student performance in three different courses, one being a special course entitled English Autonomously where students select their own content from a prepared list of modules and the others being English for Lawyers and English for Mathematicians. While students choosing a vocabulary building module of English Autonomously have been found to be active seekers and users of a variety of learning strategies, students of two other courses need more help with looking for effective ways of developing their vocabulary. The application Quizlet can be successfully employed within language courses and it proved to be efficient in both English for Lawyers and English for Mathematicians courses. Apart from activities with flashcard sets, two specifically designed Quizlet tasks assisted students with broadening their technical vocabulary knowledge: providing example sentences and generating practice for reading mathematical expressions.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
Budapest_2017_Bilova.pdf Licence Creative Commons  Verze souboru 4. 5. 2018

Vlastnosti

Název
Budapest_2017_Bilova.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/29346/524800/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/29346/524800/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/29346/524800/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/29346/524800/?info
Vloženo
Pá 4. 5. 2018 00:55

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Budapest_2017_Bilova.pdf Licence Creative Commons  Verze souboru 5. 9. 2020

Vlastnosti

Název
Budapest_2017_Bilova.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/29346/905395/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/29346/905395/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/29346/905395/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/29346/905395/?info
Vloženo
So 5. 9. 2020 13:08

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 28. 3. 2024 15:53