VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ a Jan MAREŠ. Interventions of mentor teachers during student teacher’s lessons: Relation to their need for cognitive closure. In EARLI SIG 11 Conference 2018. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Interventions of mentor teachers during student teacher’s lessons: Relation to their need for cognitive closure
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí), Kateřina LOJDOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí).
Vydání EARLI SIG 11 Conference 2018, 2018.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakta
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00100883
Organizace Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky potřeba kognitivní uzavřenosti; mentoring studentů učitelství; nižší sekundární vzdělávání
Klíčová slova anglicky need for cognitive closure; student teacher’s mentoring; lower secondary education
Návaznosti GA16-02177S, projekt VaV.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 5. 9. 2020 14:11.
Anotace
amp; Van Hiel, 2011; Czech version Širůček, 2014) consisting of 15 items with 6-point Likert scale measuring 5 sub-scales: desire for predictability, preference of order and structure, discomfort with ambiguity, decisiveness, and close-mindedness. The sample consists of 6 MTs and 6 STs in 6 lower secondary comprehensive classes in 6 schools (ISCED 2A) in the Czech Republic. From each MT/ST we videotaped (teacher and student camera) 6 lessons taught in Civics, Czech or History; conducted an interview, and administered NfCS. STs wrote electronic reflective diaries about their teaching practice. Findings: NfC is related with MTs perception of critical situations in STs’ lessons and with when and how MTs intervene. We describe three types of MTs/STs: with low, middle, high NFC and show MTs interventions during STs’ lessons and STs’/pupils’ responses to them. The findings can be beneficial in MT/ST education in European countries as MTs/STs are exposed to similar conditions. The findings emphasise the role of MT and ST co-operation in ST/MT professional development.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
EARLI_SIG_11_Conference_2018_-_ConfTool_Pro_Printout.pdf   Verze souboru 5. 9. 2020

Vlastnosti

Název
EARLI_SIG_11_Conference_2018_-_ConfTool_Pro_Printout.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/28990/905468/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/28990/905468/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/28990/905468/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/28990/905468/?info
Vloženo
So 5. 9. 2020 14:11

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 28. 3. 2024 23:49