SYLABUS PROGRAMU CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V rámci projektu ESF „Rozvoj kompetencí managementu a pracovníků VŠ MSK (s podporou ICT)“, CZ.1.07/2.2.00/15.0176 Název programu Aktivní komunikace v LMS Moodle Forma programu Prezenční/distanční/kombinovaná Typ programu M Číslo akreditace Podmínky přijetí do programu Výše poplatku, způsob a termín jeho úhrady Bezplatný program Datum zahájení, délka trvání programu, časový harmonogram … , 1 semestr, 2/2012-10/2013 Cíle, Obsahová náplň programu Obsah programu Kurz je koncipován tak, aby čtenáři byli dostatečně seznámeni se základním ovládáním LMS Moodle z pohledu tvůrce kurzů, orientovali se v možnostech výstavby kurzu, měli přehled o možnostech použití jednotlivých stavebních prvků kurzu, s úpravou a formátováním textů přímo LMS, souborovou správou a především s používáním komunikačně zaměřených modulů LMS. Mimo tyto základní informace navíc text uvádí softwarové vybavení a jeho zaměření pro úpravu digitálního obsahu, což je nezbytná dovednost v rámci přípravy studijního obsahu. A také upozorňuje na oblast autorského práva. Cíle programu Seznámit zájemce o eLearning a LMS Moodle se základním ovládáním a postupy při výstavbě a vedení kurzu. Nezbytné předpoklady Počítačová gramotnost, chuť se vzdělávat, nebát se zkoušet. Zaměření programu Obsah kurzu je organizačně členěn do 6 témat: 1. Výhody elearningem podpořené výuky 2. Úvod k LMS a Moodle - budete umět: · charakterizovat některé základní pojmy a zkratky spojené s eLearningem, · nalézt na internetu další informace o LMS Moodle, · přidělovat role uživatelům k jednotlivým objektům rozlišovat práva těchto rolí v LMS Moodle, · nastavit si vhodně uživatelský profil. 3. Kurz v LMS Moodle - budete umět: · nastavit globální faktory kurzu a uzpůsobit je potřebám a charakteru výuky, · ovládat kurz pomocí editačních prvků jednotlivých objektů kurzu, · vytipovat vhodné moduly a bloky využitelné v rámci výstavby a podpory výuky. 4. Vestavěný textový editor - budete umět: · ovládat interní editor jak v základní tak rozšířené verzi, · vkládat do textu speciální znaky, které neobsahuje základní klávesnice, · postupovat při psaní matematických a jiných vzorců, · využít při editaci textu HTML kódu, · „vyčistit“ vkládaný text z MS-WORDu od formátovacích značek. 5. Soubory a Souborová správa - budete umět: · spravovat soubory v rámci kurzu, · využít ZIP archivy pro efektivní práci v LMS Moodle, · zvolit vhodný software pro úpravu digitálního obsahu, · nalézt potřebné informace k autorským právům, · tvořit správné citace. 6. Použití vybraných modulů a bloků - budete umět: · vkládat a upravovat studijní obsah kurzu, · použít a nastavit moduly popisek, složka, webová stránka, odkaz na soubor či web, · efektivně využít fórum kurzu, · RSS technologie v rámci sledování diskusí, · využít další komunikační nástroje chat, hromadnou korespondenci včetně bloku QuickMail a rozhovor, · použít modul anketa. Studijní zátěž Aktivita Časová náročnost Absolvování tutoriálů 3*2h Vypracování projektu 20h Vypracování korespondenční a samostatných úkolu 10h Konzultace, skupinové diskuze 6*2h Samostudium 30h ∑ - celkem 78 h Vyučovací metody Presenční výuka, on-line konzultace, samostudium, zpracovávání úkolů. Vyučovací jazyk český Literatura Text studijní opory: KEMPNÝ, Robert. Aktivní komunikace v LMS Moodle. Slezská univerzita v Opavě, 2012. Nápověda: Moodle 1.9.5+ [online] . [cit. 2012-08-10] . Dostupné z: http: //elearning.opf.slu.cz/help.php? file=index.html. Moodle.org: open source community based tools for learning [online] . 2001- [cit. 2012-08-10] . Dostupné z: http: //moodle.org/. Moodle Demonstration Site [online] . 2012- [cit. 2012-08-10] . Dostupné z: http: //demo.moodle.net/. Minimální a maximální počet účastníků Ø 20 účastníků Údaje o personálním zabezpečení programu Ing. Robert Kempný Údaje o prostorovém zabezpečení programu Výuka programů bude probíhat v prostorách FPF, FVP Opava, OPF Karviná a OU Ostrava Podmínky úspěšného absolvování programu Aktivní účast ve fóru kurzu, zpracování projektu vlastního kurzu. Zpracovatel sylabu Ing.Robert Kempný Schválil, datum