Informační systém Repo 

To Tell the Truth : Ad Watch Coverage, Ad Tone, and the Accuracy of Political Advertising

česky | in English

Přihlášení

eduID.cz
 
MEIRICK, Patrick C., Gwendelyn S. NISBETT, Lindsey A. HARVELL-BOWMAN, Kylie J. HARRISON, Matthew D. JEFFERSON, Tae-Sik KIM a Michael W. PFAU. To Tell the Truth : Ad Watch Coverage, Ad Tone, and the Accuracy of Political Advertising. Political Communication, Routledge, 2018, roč. 35, č. 3, s. 450-469. ISSN 1058-4609.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název To Tell the Truth : Ad Watch Coverage, Ad Tone, and the Accuracy of Political Advertising
Autoři MEIRICK, Patrick C., Gwendelyn S. NISBETT, Lindsey A. HARVELL-BOWMAN, Kylie J. HARRISON, Matthew D. JEFFERSON, Tae-Sik KIM a Michael W. PFAU.
Vydání Political Communication, Routledge, 2018, 1058-4609.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Spojené království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizace Fakulta sociálních studií - Masarykova univerzita
UT WoS 000438409200007
Klíčová slova anglicky Political advertising; Negative advertising; Ad watches; Political journalism; Fact checking
Návaznosti CZ.1.07/2.2.00/28.0225.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 26. 7. 2018 00:55.
Anotace
This study examined the relationships among newspaper ad watch coverage, ad tone, and the accuracy of political advertising. A sample of political advertisements (N = 160) was drawn from the Campaign Media Analysis Group (CMAG) database and other sources for eight U.S. Senate races. Two experts on each race evaluated the ads’ accuracy and their ideological portrayals of candidates, while trained coders analyzed other aspects of the ads. Ad watch coverage from these races (ad watch N = 109) also was content-analyzed. The number of ad watches overall in a race and the number that explicitly criticized ads were positively related with the level of accuracy of political ads and with a tendency to portray their favored candidates closer to their actual ideological position—but the overall number of ad watches also was positively related with a tendency for ads to portray opponents as more extreme than their positions warranted. Ad watches usually tend to scrutinize negative ads more, but ad watch coverage in this study was unrelated with ad tone and with the number of negative ads in a race. Positive ads were rated as more accurate but also more prone to exaggerate the supported candidates’ centrism compared to other ads. Normative and practical implications are discussed.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
27346 /1 Jakubík, D. 6. 1. 2018

Vlastnosti

Název
27346
Aplikace
Obnovit.
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/27346/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/27346/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/27346/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/27346/?info
Vloženo
So 6. 1. 2018 00:52

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
Atributy
 
To_Tell_the_Truth_Ad_Watch_Coverage_Ad_Tone_and_the_Accuracy_of_Political_Advertising.pdf   Verze souboru 6. 1. 2018

Práva

Právo číst
 
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 21. 10. 2018 09:34

Relevantní odkazy 

Další projekty

Službu Repozitar.cz provozuje Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity.


Nahoru | Aktuální datum a čas: 21. 10. 2018 09:34, 42. (sudý) týden

Kontakty: repozitar(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz