Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{26707, author = {Sedláčková, Jana}, booktitle = {Konference ČAPV 2017, Pedagogická fakulta Univerzity v Hradci Králové, 13.-14. 9. 2017}, keywords = {family-school cooperation; reading literacy; parental expectations; teachers' expectations; reading homework; first grade}, language = {cze}, title = {Vzájemná očekávání matek a učitelek dětí 1. tříd ohledně spolupráce na rozvoji jejich čtenářské gramotnosti}, url = {http://cpvuhk.cz/wp-content/uploads/2017/09/Sedl%C3%A1%C4%8Dkov%C3%A1.pdf}, year = {2017} }
TY - CONF ID - 26707 AU - Sedláčková, Jana PY - 2017 TI - Vzájemná očekávání matek a učitelek dětí 1. tříd ohledně spolupráce na rozvoji jejich čtenářské gramotnosti KW - family-school cooperation KW - reading literacy KW - parental expectations KW - teachers' expectations KW - reading homework KW - first grade UR - http://cpvuhk.cz/wp-content/uploads/2017/09/Sedl%C3%A1%C4%8Dkov%C3%A1.pdf N2 - Cílem příspěvku bylo představit data týkající se vzájemných očekávání matek a učitelek ohledně spolupráce na rozvoji počáteční čtenářské gramotnosti. Na základě analýzy hloubkových polostrukturovaných s 10 matkami a 2 učitelkami dětí 1. tříd ZŠ bylo zjištěno, že: 1) Učitelky od matek očekávají pravidelné každodenní čtení s dětmi, čímž se snaží preventivně působit na případné nečtenářství v rodině – matky však toto sdělení dešifrují jako různým způsobem povinné, a podle toho s ním i nakládají. 2) Matky očekávají od učitelek informace, které by jim umožnily zjistit, jak na tom jejich dítě ve čtení je v porovnání s ostatními dětmi ze třídy – což jim učitelky nerady sdělují z důvodu obavy ze stigmatizace slabších čtenářů – nabízejí jim alternativu utvořit si obrázek na hodině, která je však matkami nevyužívána ze stejného důvodu. 3) Část domácích úkolů do čtení leží v nejisté oblasti „země nikoho“, kde se vyjevují rozdílné přístupy matek ke spolupráci na rozvoji čtenářské gramotnosti jejich dětí. ER -
SEDLÁČKOVÁ, Jana. Vzájemná očekávání matek a učitelek dětí 1. tříd ohledně spolupráce na rozvoji jejich čtenářské gramotnosti (Mutual Expectations of Mothers and Teachers of First Graders in Their Cooperation in Children's Reading Literacy Development). In \textit{Konference ČAPV 2017, Pedagogická fakulta Univerzity v Hradci Králové, 13.-14. 9. 2017}. 2017.
|