VLČKOVÁ, Kateřina and Jan MAREŠ. Strategie řízení třídy u studentů učitelství na praxích a jejich cvičných učitelů z hlediska potřeby kognitivní uzavřenosti (Classroom Management Strategies and Need for Cognitive Closure of Student Teachers and Their Mentors in Schools). In Konference České asociace pedagogického výzkumu Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu. ISBN 978-80-7435-688-9. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Strategie řízení třídy u studentů učitelství na praxích a jejich cvičných učitelů z hlediska potřeby kognitivní uzavřenosti
Name (in English) Classroom Management Strategies and Need for Cognitive Closure of Student Teachers and Their Mentors in Schools
Authors VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jan MAREŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Konference České asociace pedagogického výzkumu Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Konferenční abstrakta
Field of Study Pedagogy and education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00094939
Organization Pedagogická fakulta – Repository – Repository
ISBN 978-80-7435-688-9
Keywords (in Czech) Strategie řízení třídy; potřeba kognitivní uzavřenosti; studenti učitelství; cviční učitelé
Keywords in English Classroom management strategies; need for cognitive closure; student teachers; mentors
Links GA16-02177S, research and development project.
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 4/9/2020 12:25.
Abstract
Cílem příspěvku je představit výsledky dotazníkového šetření strategií řízení třídy u studentů učitelství na praxích na druhém stupni základních škol a jejich cvičných učitelů, a to ve vztahu k jejich potřebě kognitivní uzavřenosti, jakožto jedné z klíčových osobnostních charakteristik ovlivňujících řízení třídy.
Abstract (in English)
The aim of the paper is to present results of a survey study on classroom management strategies of student teachers on their long term teaching practice in lower secondary classes and their mentor teachers from the point of view of their need for cognitive closure which is one of the key personal characteristics influencing classroom management.
Type Name Uploaded/Created by Uploaded/Created Rights
VlckovaMares2017_BIMS_NFC_u_sPUBLIKOVANE_CAPV.docx   File version 4/9/2020

Properties

Name
VlckovaMares2017_BIMS_NFC_u_sPUBLIKOVANE_CAPV.docx
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/26407/903810/
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/26407/903810/
Address within Manager
https://repozitar.cz/auth/repo/26407/903810/?info
Address within Manager for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/26407/903810/?info
Uploaded/Created
Fri 4/9/2020 12:25

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • a concrete person RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • a concrete person Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Attributes
 
Print
Add to clipboard Displayed: 28/3/2024 21:15