a 2017

Strategie řízení třídy u studentů učitelství na praxích a jejich cvičných učitelů z hlediska potřeby kognitivní uzavřenosti

VLČKOVÁ, Kateřina and Jan MAREŠ

Basic information

Original name

Strategie řízení třídy u studentů učitelství na praxích a jejich cvičných učitelů z hlediska potřeby kognitivní uzavřenosti

Name (in English)

Classroom Management Strategies and Need for Cognitive Closure of Student Teachers and Their Mentors in Schools

Authors

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jan MAREŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Konference České asociace pedagogického výzkumu Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu, 2017

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Konferenční abstrakta

Field of Study

Pedagogy and education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/17:00094939

Organization

Pedagogická fakulta – Repository – Repository

ISBN

978-80-7435-688-9

Keywords (in Czech)

Strategie řízení třídy; potřeba kognitivní uzavřenosti; studenti učitelství; cviční učitelé

Keywords in English

Classroom management strategies; need for cognitive closure; student teachers; mentors

Links

GA16-02177S, research and development project.
Změněno: 4/9/2020 12:25, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

Cílem příspěvku je představit výsledky dotazníkového šetření strategií řízení třídy u studentů učitelství na praxích na druhém stupni základních škol a jejich cvičných učitelů, a to ve vztahu k jejich potřebě kognitivní uzavřenosti, jakožto jedné z klíčových osobnostních charakteristik ovlivňujících řízení třídy.

In English

The aim of the paper is to present results of a survey study on classroom management strategies of student teachers on their long term teaching practice in lower secondary classes and their mentor teachers from the point of view of their need for cognitive closure which is one of the key personal characteristics influencing classroom management.

Files attached