PICKA, Karel. Digitální hry ve výuce z pohledu učitelů (Digital games in education from the perspective of teachers). Journal of Technology and Information Education. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, vol. 9, No 1, p. 156-174. ISSN 1803-537X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Digitální hry ve výuce z pohledu učitelů
Name in Czech Digitální hry ve výuce z pohledu učitelů
Name (in English) Digital games in education from the perspective of teachers
Authors PICKA, Karel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Journal of Technology and Information Education, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, 1803-537X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study Pedagogy and education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00096852
Organization Pedagogická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech) Digitální hry; ICT; game-based learning; dotazníkové šetření
Keywords in English Digital games; ICT; game-based learning; questionnaire survey
Links MUNI/A/0985/2015, interní kód Repo.
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 4/9/2020 05:23.
Abstract
Cílem výzkumu bylo zjistit, jak učitelé vnímají zapojování digitálních her do výuky a jestli a jak učitelé ve výuce digitální hry používají. Práce je inspirována jinými výzkumy ze zahraničí, které popisují učitelský přístup k zapojování digitálních her do vzdělávacího procesu. Především v USA, Velké Británii, Švédsku či Singapuru. Data byla sebrána pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo celkem 586 respondentů z celé ČR. Výzkumné šetření tak především zjistilo jak často, jakým způsobem a s jakými obtížemi učitelé digitální hry využívají ve své praxi, popřípadě proč tuto metodu nevyužívají.
Abstract (in English)
The research aims to describe how teachers perceive the involvement of digital games in the classroom and whether and how it is used in their teaching.The work is inspired by other studies from abroad, which describe teachers'approach to engaging digital games in the educational process. Especially in the USA, Great Britain or Sweden and Singapore. Data were collected using a questionnaire, which was attended by 586 respondents from across the country. The survey found especially how often, how and with what difficulties the teachers use digital games in their practice or why they not use this method.
Type Name Uploaded/Created by Uploaded/Created Rights
jti_jti-201701-0013.pdf Licence Creative Commons  File version 1/6/2017

Properties

Name
jti_jti-201701-0013.pdf
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/25807/407584/
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/25807/407584/
Address within Manager
https://repozitar.cz/auth/repo/25807/407584/?info
Address within Manager for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/25807/407584/?info
Uploaded/Created
Thu 1/6/2017 01:01

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • a concrete person RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • a concrete person Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Attributes
 
jti_jti-201701-0013.pdf Licence Creative Commons  File version 4/9/2020

Properties

Name
jti_jti-201701-0013.pdf
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/25807/903302/
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/25807/903302/
Address within Manager
https://repozitar.cz/auth/repo/25807/903302/?info
Address within Manager for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/25807/903302/?info
Uploaded/Created
Fri 4/9/2020 05:23

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • a concrete person RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • a concrete person Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Attributes
 
Print
Add to clipboard Displayed: 8/5/2024 16:17